قطعات خودرو

تداوم اختلافات بین آلمان و اتحادیه اروپا درباره طرح ممنوعیت خودروهای جدید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تسنیم : رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در دیدار روز یکشنبه خود از جلسه کابینه دولت فدرال آلمان نتوانست به توافقی با برلین درباره ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی دست یابد و تصمیم‌گیری در این باره به تعویق افتاد.

 

 

آلمان همچنان با طرح ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ مخالف است. این مقررات که ماه گذشته در مجمع عمومی پارلمان اروپا تصویب شد و استانداردهای سختگیرانه انتشار کربن را برای خودروهای جدید و خودروهای تجاری سبک برای فروش در کشورهای اتحادیه اروپا به ارمغان می‌آورد، واکنش کشورهای بزرگ تولیدکننده خودرو در اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

 

فولکر ویسینگ، وزیر حمل‌و‌نقل آلمان، اعلام کرده کشورش از طرح ممنوعیت همه خودروهای جدید و خودروهای تجاری سبک با موتورهای احتراق داخلی که از سال ۲۰۳۵ در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند حمایت نخواهد کرد. وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا برای حمایت از طرح مذکور باید برای انرژی‌های تجدید‌پذیر و سوخت‌های مصنوعی تولید‌شده از طریق جذب دی اکسید کربن در هوا معافیت ایجاد کند اظهار داشت: کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز پیشنهاد تنظیمی در این زمینه تهیه نکرده است. ایتالیا هم که یکی از مهم‌ترین خودروسازان اروپا است، اعلام کرده کشورش پس از ۱۲ سال به طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در اتحادیه اروپا رای منفی خواهد داد.

 

 

به نوشته نشریه دی سایت آلمان، روز گذشته نیز در مناقشه بین اتحادیه اروپا و دولت فدرال آلمان در مورد پایان ثبت‌نام جدید موتورهای احتراقی که برای سال ۲۰۳۵ برنامه‌ریزی شده بود، در بازدید اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از جلسه کابینه دولت در مسبرگ توافقی حاصل نشد. فون در لاین گفت این موضوع در طول بازدید وی از جلسه کابینه ائتلاف در مسبرگ به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: ما در آنجا در حال گفت‌وگوی سازنده هستیم و مذاکرات باید «در اسرع وقت» به نتیجه برسد. به این ترتیب اتحادیه اروپا مجبور شد تصمیم خود را برای حذف تدریجی موتورهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود به تعویق بیندازد. دلیل آن تهدید وتوی فولکر ویسینگ، وزیر حمل‌و‌نقل آلمان است.

 

 

فون در لاین گفت: کمیسیون اتحادیهاروپا همیشه از اصل باز بودن فناوری حمایت کامل می‌کند، اما در عین حال آن را محدود می‌کند، چرا که این باید همیشه با اهداف سیاست آب‌و‌هوایی ما در تعادل باشد. اکنون هر دو طرف باید این توازن را بررسی کنند. اولاف شولتز، صدر‌اعظم آلمان، هم تایید کرد مذاکرات سازنده در مورد این موضوع در جریان است. از دیدگاه او، اصلا مساله مخالفت مطرح نیست، بلکه این سوال مطرح است که خودروهایی که منحصرا با سوخت الکترونیکی کار می‌کنند چه چشم‌اندازی دارند. به گفته وی این یک کار قابل‌حل است که همه ما بسیار مطمئن هستیم. صدر اعظم آلمان از رویکرد وزیر حمل‌و‌نقل خود در قبال این مساله دفاع کرد. شولتز همچنین در حضور مشترک با فون در لاین در حاشیه جلسه کابینه در مسبرگ، از همکاری احزاب در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی قدردانی کرد. وی صرف نظر از اختلافات کنونی در ائتلاف، یک نتیجه موقت مثبت از کار دولت گرفت و گفت: ما با هم (…) آلمان را با خیال راحت از یک بحران بزرگ در مواجهه با چالش بسیار بزرگ مرتبط با جنگ روسیه هدایت کردیم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *