قطعات خودرو

تدوین آیین‌نامه واردات خودرو در ۱۰ بند/سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تسنیم، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین اخبار تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو، اظهار کرد: طبق آخرین اخباری که به بنده رسیده، آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و در نوبت تصویب در هیئت دولت است.

وی افزود: شرط سقف دلاری برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام شود.

نماینده مرودشت در مجلس اظهار کرد: نظر نمایندگان مجلس هم این بود که واردات خودرو بدون سقف باشد و از طریق تعرفه کنترل شود.

رشیدی با بیان اینکه با این روش خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی با تعرفه کمتر و خودروهای با قیمت بالا باید تعرفه بیشتری بپردازند، ادامه داد: نظر ما این بود که خودروهای با حجم موتور پایین و کم مصرف یعنی خودروهای اقتصادی کمتر از 10 هزار دلار بین 5 الی 10 درصد و خودروهای 40 یا 50 دلاری با تعرفه 95 تا 100 درصد تعرفه بپردازند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان ضمن انتقاد از تاخیر 3 ماهه در تدوین آیین‌نامه واردات گفت: تاخیر در تدوین آیین‌نامه‌ای که همه موارد آن مشخص است جای نگرانی دارد؛ ما نگران هستیم که خدایی نکرده مافیا در این مورد نفوذ کرده باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است