قطعات خودرو

فروش مستقیم تراکتور بازار سیاه و دلالی را کاهش داد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از میزان، در خصوص توزیع و فروش تراکتور در کشور، گفت: طی دو سال گذشته مرکز توسعه مکانیزاسیون توزیع و فروش تراکتور را انجام می‌داد که عملاً سهمیه‌بندی و انحصار در توزیع تراکتور را ایجاد کرده بود.

وی افزود: سهمیه بندی طی دو سال باعث ایجاد بازار ثانویه و بازار سیاه شده بود به طوری که اختلاف قیمت بازار سیاه و قیمت درب کارخانه را داشته ایم، ولی با بازگشایی سایت فروش مستقیم تراکتور توسط شرکت تراکتورسازی باعث شد قیمت‌های بازار سیاه و بازار دلالی در حوزه تراکتور با کاهش روبرو شود و آستانه سود و دلالی ۲۰۰ میلیون تومانی به ۶۰ میلیون تومان برسد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی بیان کرد: طی دو مرحله دیگر با وجود ارتباط مستقیم شرکت تراکتورسازی و کشاورزان برای فروش و عرضه این خودرو باعث شد که بازار سیاه و دلالی حذف شود به طوری که این اقدام تراکتورسازی کاهش التهاب بازار و عرضه بیشتر تراکتور به کشاورزان را در پی داشت.

نامی اظهار کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون باید در قبال سهمیه بندی که بدون اخذ مجوز قانونی در کشور ایجاد کرده و منجر به قحطیه مصنوعی در کشور شده بود پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید سال ۱۴۰۱ مرکز توسعه مکانیزاسیون باید برنامه توزیع اعتبارات را مشخص کند تا کشاورزان مطلع شوند برای تامین کدام دستگاه می‌توانند وام دریافت کنند تا شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی برای توزیع اعتبارات بتوانند برای تولیدات صنعتی خود برنامه‌ریزی کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *