قطعات خودرو

تست و بررسی تویوتا کمری ۲۰۰۷ بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این واقعیت برای کسی پنهان نیست که بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده چینی راکد است و امروزه کمتر کسی به سراغ خودروهای چینی با کارکردهای بالا می‌رود. پس با این حساب خریداران مجبور به انتخاب خودروهای کره‌ای یا ژاپنی کارکرده می‌شود؛ همه می‌دانند که در بازار کارکرده برندهای ژاپنی نسبت به برندهای کره‌ای برای خریداران قابل‌اعتمادترند. در این مقاله به برسی یکی از این خودروهای کارکرده قابل‌اعتماد ژاپنی می‌پردازیم. در ابتدای مقاله باید بگوییم که کمری مورد تست ما حدود ۶۰۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد!

 

 

تویوتا کمری 2007 در ایران

طراحی ظاهری

شاید نوشتن در مورد طراحی ظاهری کمری، سخت‌ترین قسمت این مقاله باشد؛ زیرا تویوتا در طراحی خارجی کمری تا حد امکان خطوط شکسته را حذف کرده و تعداد خطوط شکسته و تند تیز در کمری به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد!

 

 

عکس تویوتا کمری 2007

وقتی کمی  به سپر جلو دقت کنید، متوجه می‌شوید که فرم سپر مانند اکثر محصولات تویوتا در آن زمان (کرولا و یاریس) بوده است و تغییر زیادی نداشته. بر روی در کاپوت دو خط برآمده وجود دارد که باعث می‌شود چهره خودرو کمی عضلانی به نظر برسد. چراغ‌ها جلو همانند چراغ‌های عقب، متوازی‌الاضلاع و بسیار ساده اما با گرافیک خوب هستند. چراغ‌های مه شکن هم به‌صورت خیلی ساده در طرفین سپر جاگذاری شده است.

 

 

در نمای جانبی، طراحی به اوج سادگی خود می‌رسد. در این قسمت تنها یک خط طراحی از پشت گلگیر جلو شروع شده و با شیبی ملایم به سمت چراغ‌های عقب هدایت شده. پوشیده شدن قاب پنجره‌های جانبی با کروم باعث شده تا خودرو کمی حال و هوای لوکس بودن بگیرد.

 

 

نمای جانبی تویوتا کمری 2007

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد چراغ‌های عقب مانند چراغ‌های جلو متوازی‌الاضلاع هستند؛ این مورد سبب شده تا طراحی قسمت جلو و عقب خودرو هماهنگ‌تر به نظر برسد قسمت عقب و جلو می‌شود. روی در صندوق یک اسپویلر قرار گرفته که بیشتر جنبه زیبایی دارد و کمکی به‌پایداری خودرو نمی‌کند. فرم سپر عقب بسیار ساده است و تنها طرح آن خطی افقی است که از میانه آن رد شده. در پایین‌ترین قسمت سپر دیفیوزر و سر اگزوز استیلی قرار گرفته تا طراحی خودرو کمی از سادگی در بیاید.

 

 

نمای عقب تویوتا کمری 2007

شاید از دید برخی‌ها طراحی کمری بسیار کسل‌کننده و به‌اصطلاح پیرمردی باشد؛ صحیح، اما نکته مهم اینجاست که این سبک طراحی باعث می‌شود که در طولانی‌مدت چهره خودرو کمتر قدیمی به نظر برسد و سریع از مد نیافتد.

 

 

تفاوت تیپ SE با سایر تیپ‌ها چیست؟

تویوتا در تیپ SE تلاش کرده تا چهره خودرو را کمی اسپرت جلوه دهد ازاین‌رو می‌توان به‌اضافه شدن: سر اگزوز استیلی، دیفیوزر، رینگ‌های ۱۷ اینچ شش پره اسپرت، رکاب‌های حجیم‌تر، اضافه شدن یک فلاپ پلاستیکی زیر سپر جلو و عقب و جلوپنجره با طرح لانه‌زنبوری اشاره کرد. علیرغم تغییرات نسبتاً گسترده خارج خودرو، کابین تغییرات زیادی را تجربه نکرده و تنها وجه تمایزش با سایر تیپ‌ها غربیلک ۳ شاخه فرمان و   تریم داخلی نقره‌ای است.

 

 

البته متأسفانه در تیپ SE فقط سیستم تعلیق کمی اسپرت شده و مشخصات فنی خودرو تغییری نکرده و مانند سایر تیپ‌هاست.

 

 

داشبورد و داحل کابین تویوتا کمری 2007

مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی

موتور چهار سیلندر کمری می‌تواند حداکثر ۲۴۰۰ سی‌سی هوا و سوخت را در خود جا دهد و ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور را به لطف سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها ((VVT.i تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی ۱.۵ تنی، ۱۰.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸ لیتر اعلام شده.

 

 

موتور تویوتا کمری 2007

یقیناً کمری در بحث آپشن به‌پای رقیبی همچون آزرا نمی‌رسد. اما نمی‌توان از آپشن‌هایی مانند: تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه اتوماتیک راننده، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، دوربین و سنسور دنده عقب، مانیتور ۷.۲ اینچی، دریچه تهویه سرنشینان عقب، پرده عقب برقی و استارت دکمه‌ای (در نسخه‌های فول) و چراغ‌های زنون به‌راحتی گذر کرد.

 

 

آپشن‌های ایمنی کمری عبارت‌اند از: ایربگ راننده و سرنشین، چهار ترمز دیسکی و ترمز ABS. همچنین کمری توانسته ۵ ستاره کامل ایمنی را در تست‌های تصادف کسب کند.

 

 

تجربه رانندگی

مطمئناً کمری تا به اینجای کار نتوانسته برتری خاصی نسبت به رقبای خود به دست آورد.، اما تویوتا برگ برنده خود را در تجربه رانندگی کمری رو می‌کند!

 

 

تویوتا کمری 2007

بلافاصله بعد از ورود به کابین کمری متوجه کیفیت بالای متریال استفاده شده در کابین می‌شوید به‌طوری‌که می‌توانید احساس کنید که این پلاستیک در طی این سال‌ها همچنان کیفیت روز اول را دارد و دچار افت کیفیت آن‌چنانی نشده. خودرو بسیار نرم و بی‌صدا روشن می‌شود و در حالت سکون هیچ صدا و لرزشی ندارد و مانند یک خودرو خاموش است. کمری تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت تقریباً هیچ صدا و لرزشی ندارد و مانند یک خودروی هیبریدی عمل می‌کند.

 

عملکرد گیربکس ۵ سرعته کمری بسیار بی‌صدا و نرم است و اصلاً تقه نمی‌زند؛ به‌طوری‌که شما به‌ندرت متوجه عوض شدن دنده می‌شوید. کمری در چاله‌ها و دست‌اندازهای داخل شهر و جاده بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و حسی کم‌نظیر را به شما ارائه می‌کند (البته نه به‌خوبی بنز و یا بی ام و!). شیشه‌ها و آیینه‌های بزرگ در کمری، موجب شده تا دید به اطراف قابل قبول باشد و نقاط کور به حداقل برسد. اولین نکته‌ی منفی که در رانندگی داخل شهر با کمری متوجه شدم، ابعاد نسبتاً بزرگ خودروست. این مورد باعث می‌شود تا در ترافیک‌ها و کوچه‌های تنگ حسابی به دردسر بیافتید.

 

 

لازم به ذکر است مصرف سوخت کمری در داخل شهر حدود ۱۰ لیتر و در خراج شهر حدود ۶.۲ لیتر است (در صورت رانندگی اکونومی)

 

بعد از حدود یک ساعت رانندگی در خارج از شهر متوجه نرمی و راحتی بی‌نظیر صندلی‌ها شدم به‌طوری‌که بعد از حدود ۱۰۰ کیلومتر رانندگی اصلاً دچار خستگی نشدم. ابعاد بزرگ خودرو موجب ایجاد فضای بزرگ در کابین شده به‌طوری‌که اگر صندلی‌های جلو را تا انتها به سمت عقب بدهید هنوز فضا برای سرنشینان عقب هست. در کابین نیز فضاهای بسیار زیادی برای قرار دادن اجسام وجود دارد.

 

 

صندوق‌عقب کمری بسیار بزرگ است و در سفرهای طولانی کاربردی ظاهر می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب کمری، وجود دریچه دسترسی به صندوق‌عقب از داخل کابین است که ویژگی فوق‌العاده‌ای برای سفرهای طولانی است.

 

عایق‌بندی کابین کمری نیز مناسب است و به‌جرئت می‌توان گفت حتی از خودروهای کره‌ای بالاتر از خود هم بهتر عمل می‌کند. عملکرد ترمزها به نحوی است که احساس امنیت نسبی را برای راننده فراهم می‌کند اما ای‌کاش کمی قوی‌تر بود. شتاب کمری در حد یک سدان میان سایز خانوادگی مناسب است اما نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت. البته شتاب و کشش کمری مطمئناً بهتر از انواع پژو و سمند است.

 

 

هندلینگ کمری مانند خودرویی شبیه به سراتو یا مزدا ۳ نیست. (البته به دلیل کلاس متفاوت بدنه منطقی است) اما این‌طور نیست که احساس ناامنی و نارضایتی را به راننده و سرنشینان منتقل کند.

 

 

دسترسی به ادوات کابین بسیار راحت است به‌طوری‌که شما می‌توانید ساعت‌ها در خودرو لم بدهید و از رانندگی آرام و نرم کمری لذت ببرید!

 

 

هزینه‌های نگهداری و تعمیرات

به گفته مالک این خودرو حدود ۶۰۰.۰۰۰ هزار کیلومتر در مناطق کوهستانی و پردست‌انداز کشور حرکت کرده، اما هزینه تعمیر اساسی زیر و بند نداشته است. حتی موتور و گیربکس این خودرو هم هنوز پلمپ است.

 

 

به گفته مالک هزینه سرویس‌های دوره این خودرو حدود یک میلیون تومان آب می‌خورد.

 

 

اما متأسفانه قطعات جانبی کمری مانند: قطعات داخلی کابین بسیار کمیاب و گران هستند. البته قیمت قطعات اصلی خودرو نیز آن‌چنان جالب نیست.

 

 

جمع‌بندی

کمری خودرویی مناسب برای خانواده‌هایی است که اهمیت چندانی به‌ ظاهر و آپشن‌های خودرو و یا قدیمی بودن آن نمی‌کنند و ملاک اصلی‌شان برای خرید خودرو سواری نرم، بی‌دردسر و راحت است. مطمئناً اگر از کمری استفاده منطقی داشته باشید تا سالیان سال می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

 

 

مشخصات موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی

 

قدرت ۱۵۶ اسب بخار

 

گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر

 

گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک

 

شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه

 

وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرم

 

حجم باک ۷۰ لیتر

 

مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر

 

قیمت (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱) ۶۵۰ تا ۱۱۰۰ میلیون تومان

 

طراحی ظاهری ۶۰٪

 

امکانات ۵۰٪

 

کیفیت ۹۰٪

 

رانندگی و  عملکرد فنی ۹۰٪

 

ارزش در مقابل قیمت ۹۰٪

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است