قطعات خودرو

تسلا مدل Y پنج‌نفره مشمول مشوق‌های مالیاتی جدید نمی‌شود!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تسلا مدل Y پنج‌نفره به خاطر اجرایی شدن قانون جدید کاهش تورم آمریکا مشمول دریافت مشوق‌های مالیاتی نخواهد بود. این را سرویس درآمد داخلی آمریکا IRS با انتشار فهرستی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید مشمول مشوق‌های مالیاتی اعلام کرده است.

 

این لیست شامل خریدهایی خواهد شد که از اول ژانویه ۲۰۲۳ به بعد انجام می‌شوند و شامل چندین محصول تسلاست. در قانون جدید کاهش تورم آمریکا هر خودروسازی که به سقف تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی برسد از شمول اعمال مشوق‌های مالیاتی فدرال خارج خواهد شد. البته این قانون شامل تمامی محصولات برقی تسلا نیست.

 

از آنجایی که حداکثر قیمت مجاز خودروهای برقی سواری و شاسی بلندها، وانت‌ها و ون‌ها در این قانون ۵۵ و ۸۰ هزار دلار ذکر شده بنابراین تسلا مدل S سدان و مدل X شاسی‌بلند مشمول دریافت مشوق ۷۵۰۰ دلاری نیستند. بد نیست بدانید قیمت تسلا مدل S از حدود ۱۰۵ هزار دلار و قیمت مدل X از حدود ۱۲۱ هزار دلار شروع می‌شود.

 

اگرچه عدم حضور دو خودروی یاد شده تسلا در این لیست دور از انتظار نبود اما نبود دیگر محصولات این خودروساز در لیست مشمول مشوق‌های مالیاتی جدید آمریکا باعث سورپرایز افراد زیادی شده است. اگر به لیست منتشر شده نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد همه نسخه‌های تسلا مدل Y به عنوان شاسی‌بلند دسته‌بندی نشده‌اند. به نظر می‌رسد IRS فقط نسخه هفت‌نفره مدل Y را شاسی‌بلند می‌داند و نسخه‌های پنج‌نفره این خودرو را به عنوان خودروهایی در دسته سواری با حداکثر قیمت ۵۵ هزار دلار معرفی کرده است.

 

 

از آنجایی که قیمت مدل Y برد بلند پنج‌نفره از حدود ۶۶ هزار دلار شروع می‌شود و مدل Y پرفورمنس پنج‌نفره نیز حدود ۷۰ هزار دلار قیمت دارد بنابراین این خودروها مشمول دریافت مشوق‌های مالیاتی نمی‌شوند.

 

 

تسلا مدل ۳ پرفورمنس نیز داستان مشابهی دارد زیرا قیمتش از ۶۲۹۹۰ دلار شروع می‌شود و بنابراین از حداکثر قیمت مجاز ۵۵ هزار دلار فراتر رفته است. البته نسخه‌های دیفرانسیل عقب و برد بلند مدل ۳ شامل این مشوق‌ها خواهند شد.

 

با نگاهی کلی به این لیست، به نظر می‌رسد IRS تناقض‌هایی در دسته‌بندی برخی خودروهای برقی به عنوان مدل‌های سواری یا شاسی‌بلند داشته است. برای مثال تمامی نسخه‌های فورد موستانگ مک ای به عنوان خودروی سواری با محدودیت قیمت ۵۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده‌اند درحالی‌که نسخه‌های چهار چرخ محرک فولکس‌واگن ID.4 به عنوان شاسی‌بلند و با محدودیت قیمت ۸۰ هزار دلار معرفی شده‌اند.

 

 

در نظر داشته باشید که نسخه دیفرانسیل عقب ID.4 از نظر IRS یک خودروی سواری بوده و محدودیت قیمت ۵۵ هزار دلار برای آن اعمال شده است. شایان ذکر است نه موستانگ مک ای و نه ID.4 نسخه هفت‌نفره ارائه نمی‌کنند و تنها نسخه‌ای از مک ای که مشمول مشوق‌های مالیاتی خواهد بود نسخه پایه Select با قیمت پایه ۴۶۸۹۵ دلار است. همچنین فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی نیز از مشوق ۷۵۰۰ دلاری دولت بایدن استفاده خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *