قطعات خودرو

تشرح دلايل کمبود روغن موتور در بازار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد آل سارا، رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا در بازار داخلي با کمبود روغن موتور مواجه است؟ گفت: کمبود روغن در بازار احساس مي شود؛ اما درصد دقيق آن اعلام نشده است. هم اکنون واحدهاي صنفي نمي توانند تمام نياز خود را به صورت کامل از توليدکنندگان دريافت کنند.

وي با انتقاد از شيوه فروش سبدي روغن موتور، تصريح کرد: کارخانه هاي توليدي علاوه بر روغن موتور کالاهاي تحميلي چون شيشه شور، گريس و …. را در سبد قرار مي دادند و به عبارتي فروش آنها را به خريداران يا همان واحدهاي صنفي تحميل مي کردند با پيگيري هاي مسئولان مربوطه فروش اين کالاها مشروط به تقاضاي خريداران شده است.

 

آل سارا ادامه داد: با هدف بررسي و حل مشکل کمبود روغن در بازار جلساتي با مسئولان مربوط برگزار کرديم. به نظر مي رسد با پيگيري هاي انجام شده در روزهاي آينده بازار روغن موتور به آرامش برسد.

 

وي دليل عدم توانايي در تامين روغن موتور را به سياست هاي نادرست در شبکه توزيع نسبت داد و افزود: اتحاديه اصرار دارد که موضوع توزيع روغن به شيوه صحيح انجام شود؛ توزيع و عرضه روغن در بازار بايد ازسوي واحدهاي صنفي که داراي پروانه کسب هستند صورت بگيرد و هيچ نوع روغن خارج از اين شبکه توزيع نشود؛ اميدواريم با ساماندهي شبکه توزيع چالش هاي پيشروي اين بخش به حداقل برسد.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن خاطر نشان کرد: توليدکنندگان داخلي توانايي تامين و توليد بيش از نياز روغن موتور را دارند و نگراني در زمينه توليد نداريم.

 

وي با بيان اينکه در ابتداي سال مجوز افزايش ۲۵ درصدي قيمت توليدات داخلي و روغن موتور داده شد، افزود :بعد از اين توافق در هفته هاي اخير شاهد افزايش مجدد نرخ روغن موتور در بازار نيستم.

 

آل سارا در پاسخ به اين پرسش که خبرهاي مبني بر ورود مجلس براي رسيدگي به حل مشکل توزيع روغن موتور رسانه اي شد اين مسئله آيا به مرحله بحران رسيده که نيازمند ورود مجلس به اين موضوع شده است؟ گفت: متولي اصلي رسيدگي به اين مشکل وزارت صمت است اما نهادهايي چون تعزيرات حکومتي و سازمان حمايت براي حل اين موضوع ورود و تلاش کردند که عرضه روغن موتور در بازار به يک تعادل مناسب برسد.

 

وي با بيان اينکه امکان تشخيص روغن هاي تقلبي براي مصرف کنندگان عادي وجود ندارد، تصريح کرد: روغن هاي تقلبي در بازار موجود است اما از سوي ديگر برخوردها با توزيع اين روغن هاي جدي است .در آزمايشگاه مي توان اصل و غيراصل بودن آنها را تشخيص داد؛ همچنين واحدهاي صنفي که تجربه لازم در اين زمينه را دارند مي توان روغن اصل را از غير اصل تفکيک کنند.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران در پايان بيان کرد: فروشندگان اگر شاهد فروش روغن تقلبي در يک منطقه باشد گزارش آن را به اتحاديه مي دهند و اتحاديه نيز در حوزه وظايف با آنها برخورد مي کند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *