قطعات خودرو

تضعيف جايگاه اتحاديه هاي صنفي با دخالت دولت ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در خصوص توانايي و اختيار اتحاديه هاي صنفي در کشور بيان داشت: همانگونه که مي دانيم اتحاد در هر کار و هر شغلي و براي دستيابي به هر هدفي مي تواند کمک شاياني داشته باشد. اتحاديه هاي صنفي، مرکز و ماواي صنوف تحت پوشش و نظارت آن جاست.

جايي که مي تواند صنوف را تحت حمايت و نظارت قرار دهد؛ اما دير زماني است که اين جايگاه ارزش و اختيار خود را به دليل دخالت هاي زياد دولت هاي مختلف از دست داده است.

وي در ادامه تاکيد کرد: در مقايسه با دهه هاي پيشين مي توان گفت نه تنها قدرت اجرايي از اتحاديه ها گرفته شده بلکه اجازه ندارند با نظر، پيشنهاد و تفکر خود بنا بر تجربيات زيادي که دارند صنوف تحت پوشش خود را اداره کنند.

انصافي تصريح کرد: دولتي ها قانون را بدون حضور و يا استفاده از نظرات اتحاديه ها وضع مي کنند. در گذشته اتحاديه مسافربري داراي برون و درون شهري بود؛ اما متاسفانه به دليل منافع مادي، وزارت راه بخش برون شهري را از ما جدا و خود به اداره و برداشت منافعش پرداخت.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با تاکيد بر اينکه کار در دست کاردان نيست تصريح کرد: هر کشوري بنا به آب و هواي خود مي تواند وسيله توليد کند، به طور مثال خودروهايي که در روسيه هستند در آب و هواي ايران به درجه جوش مي رسند؛ بنابراين مرز و بوم و آب و هواي هر کشوري براي هر خودرويي مناسب نيست. قبل از انقلاب شرکت آيدن تبريز به توليد موتورهاي ميني بوس و اتوبوس مشغول بود اما به يک باره در دهه ۶۰ تعطيل شد. بسيارند کارخانجاتي که بخوبي توليد داشتند؛ اما با بي درايتي و مديران بدون تخصص تعطيل شدند.

وي تاکيد کرد: تمامي کارخانجات و خودروسازان مي توانند از اتحاديه مسافربري کمک و مشورت بگيرند. تمام سال هاي عمر مان در اين حيطه سپري شده است، اما مديران دولتي مدت کوتاهي در يک جايگاه صدرات مي کنند و بدون تخصص تنها به آن بخش مورد تصدي صدمه وارد مي سازند و مي شود چيزي که امروز با آن مواجه هستيم. بخش خصوصي به فراموشي سپرده شده است .

وي در ادمه گفت: در گذشته اتحاديه مسافربري داراي شرکت تعاوني بود و براحتي از کارخانجات روغن و لاستيک مي خريديم و در اختيار رانندگان قرار مي داديم؛ اما اکنون روغن و لاستيک در دست مافيا جاي گرفته است. اگر به داد اتحاديه هاي صنفي نرسند در حال فروپاشي هستيم.

 

رئيس اتحاديه استاني مسافربري افزود: اکثر رانندگان به جهت گراني مسکن در تهران، مواد غذايي و شرايط نامساعد به روستاها و شههرهاي خود برگشته اند و توازن عرضه و تقاضا کاملا از بين رفته است. عمر ماشين ها بسيار بالاست. دولت وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس و ميني بوس مي دهد. اين دقيقا يعني انحلال اين اتحاديه به دست دولت. دولت چرا اتوبوس و ميني بوس وارد نمي کند و به طور اقساط به مردم و رانندگان تحويل نمي دهد؟ چرا عده اي را با عدم مديريت صحيح دچار بحران کرده است؟ به داد رانندگان و سيستم حمل و نقل برسيد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *