قطعات خودرو

تعادل در عرضه و تقاضای خودرو با حذف قیمت گذاری دستوری

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، امیرحسن کاکایی افزود: در برخی خودروها مانند خودروی شاهین که در آن قیمت گذاری دستوری وجود ندارد فاصله قیمتی آنچنانی میان کارخانه و حاشیه بازار وجود ندارد از این رو متقاضیان در قرعه کشی این محصول به حد نصاب نمی‌رسد و عرضه و تقاضای خودرو به تعادل رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ که عرضه و تقاضای خودرو به علت تحریم‌ها کاهش پیدا کرد هم زمان قیمت گذاری دستوری انجام و با این قیمت گذاری دستوری، رانتی توزیع شد که حتی مردمی پول نداشتند پول قرض کرده و در نوبت ثبت نام قرار می‌گرفتند که این نوبت‌ها حدود ۱۰ میلیون خرید و فروش می‌شد.

کاکایی افزود: در سال‌های اخیر دولت برای حل مشکل عرضه، راه حل قرعه کشی را ارائه کرد که این اقدام هم راه حل مقطعی و کوتاه مدت است، اما برای حل ریشه‌ای مشکل عرضه خودرو باید تولید را افزایش داد که وزیر صمت هم در این باره وعده داده امسال تولید خودرو به یک و نیم برابر سال گذشته برسد که با این افزایش تولید امید می‌رود اوضاع بازار خودرو بهتر شود.

وی با اشاره به تعدد نهادهای تصمیم گیر در صنعت خودروی کشور گفت: هم اکنون بیش از ۲۳ نهاد مختلف در صنعت خودروی کشور دخالت دارند که این تعدد و تناقض تصمیمات موجب شده این صنعت، برخلاف اهداف توسعه‌ای خود حرکت کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *