قطعات خودرو

تعرفه واردات خودرو؛ شناور است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت درخصوص شروع ثبت سفارش واردات خودرو گفت: ثبت سفارش از ۳ آبان ماه شروع شد و ۷ شرکتی که مجاز به واردات خودرو شدند می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند.

 

وی یادآور شد: در مرحله ثبت سفارش واردکنندگان باید مشخصلات خودرو، قیمت، شرکت تولید کننده و گواهی محیط زیست و استاندارد خودرو را در سامانه ثبت کنند. پس از ثبت سفارش وارد کننده می‌تواند درخواست تخصیص ارز را در سامانه “نیما” بانک مرکزی ثبت کند.

 

قالیباف افزود: رویکرد بانک مرکزی در تامین ارز واردات مثبت است و ما خیلی زود شاهد اولین خودروهای وارداتی خواهیم بود.

 

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه واردات تغییر کرده است یا خیر؟ گفت: بر اساس آیین نامه‌ دولت تعرفه واردات تغییر کرده است. لذا واردکننده، مبلغی را به‌ صورت علی‌الحساب پرداخت و خودرو را از گمرک ترخیص و برای رقابت در بورس کالا عرضه می‌شود تا قیمت نهایی آن مشخص شود و بر اساس این قیمت نهایی است که سود وارد کننده محاسبه و تعرفه واردات مشخص می‌شود در نتیجه تعرفه وارداتی به صورت شناور است. هر چقدر قیمت خودرو ارزان‌تر باشد تعرفه واردات آن کمتر و هرچه خودرو گرانتر باشد تعرفه واردات آن بیشتر خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که خودروهای وارداتی قیمت مشخصی دارند؛ چرا باید در بورس کالا کشف قیمت شوند؟ گفت: زیرا خودرو به اندازه‌ای وارد نمی‌شود که بازار اشباع شود. ضمن اینکه قیمت خودورهای وارداتی از نظر قیمت در یک نقطه‌ای متعادل سازی شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *