قطعات خودرو

آمادگي اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران براي راه اندازي استارت اپ هاي نوين صنفي

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به سال “توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين بيان کرد: اين امر نشان دهنده اهميت اقتصاد به عنوان اولويت نخست کشور است؛ لذا همگي بايد تلاش کنيم بسترها و راهکارهاي مناسب براي تحقق عملي شعار امسال را فراهم سازيم.

نيک آئين افزود: طراحي و ساخت اولين استارت آپ تخصصي اتاق اصناف تهران، اپليکيشن اتواپ از سال ۹۴ مطرح شد. هدف اين استاراپ تعميرات شفاف و سازماندهي شده در سطح استان بود. از سال ۹۶ طراحي و برنامه نويسي آن صورت گرفت و سال ۹۸ توسط فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ، هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران و هيئت مديره اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران افتتاح و نصب و راه اندازي گرديد.

رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران در همين خصوص ادامه داد: نسخه نرم افزاري اپليکيشن اتواپ وارد اپليکيشن هايي نظير کافه بازار و … شده است. متاسفانه مشکلات و گرفتاري هاي بسياري در مسير خدمت رساني اين نرم افزار وجود دارد؛ مانند قوانين مربوط به اين موضوع، محدودسازي سرويسدهندگان خارجي و مسدود کردن آنها، وضعيت سرعت اينترنت و آنتن دهي خطوط که خود مشکلات بسيار عمده اي دارد.

نيک آيين با ابراز تاسف از وضعيت استارآپ ها در ايران تاکيد کرد: متاسفانه ۹۰ درصد استارت‎آپ ها در ايران با شکست مواجه شده است. به هيچ عنوان به اپليکيشن هايي که جهت سهولت امور مردم به حوزه اصناف مربوط مي شود بهايي داده نشده است.

وي تصريح کرد: متاسفانه در ارتباط با اپليکيشن هايي که توسط اتاق اصناف علي رغم ناملايمتي هاي بسيار صورت گرفته، همکاري و پشتيباني وجود ندارد؛ لذا نياز به دستورات و حمايت هاي مقام معظم رهبري و دولت محترم با هدف تحقق الگوي اقتصاد و حمايت از ايجاد و توسعه کسب وکارهاي اينترنتي در سال توليد؛ دانشبنيان، اشتغالآفرين” مي باشيم.

نيک آيين تصريح کرد: در راستاي دانش بنيان شدن و توسعه فناوري در اتحاديه تعميرکاران خودرو برنامه هاي جدي در حال اجرا داريم.

وي همچنين گفت: شرايط خاص اقتصادي و شيوع ويروس کرونا، کسب و کار هاي مجازي را توجيه پذير کرده و فرصت مناسبي براي بروز و ظهور آنها فراهم شده است؛ لذا با حمايت دولت محترم، اتحاديه هاي صنفي مي توانند از اين فرصت به نحو شايسته استفاده کنند .

رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران در پايان اظهار داشت: اميد داريم با تدبير بيشتر دولت محترم و مراجع ذيربط با کمک و همياري يکديگر، بتوانيم گام هاي مهمي در راستاي بهبود و اصلاح بومي سازي استارت آپ هاي کشور برداريم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *