قطعات خودرو

تغییر در فرمولاسیون برای گسترش بازار لنت

به گزارش «قطعات خودرو»:شرکت‌های فعال در بازار لنت‌ترمز به‌نوعی درحال گام برداشتن در راستای بهبود زنجیره تامین و خطوط ارتباطی خود هستند تا دربحران ناشی از شیوع کرونا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند.

بحران ناشی از شیوع کووید ۱۹ در زنجیره‌ تامین قطعات خودرو اختلال ایجاد کرده است و کشورهایی همچون کره‌جنوبی، چین و ژاپن به‌دلیل این همه‌گیری بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند؛ زیرا تولید خودرو در این نقطه از زمین سهم قابل توجهی را به‌خود اختصاص داده است. اما به‌منظور کنار آمدن با چالش‌های ناشی از بحران ویروس کرونا، شرکت‌های تولیدکننده و فعال در بازار پخش و فروش لنت‌ترمز با در نظر گرفتن نتایج بالقوه مالیاتی و تعرفه‌ای، برای حفظ و تداوم کسب‌وکار خود برنامه‌هایی را درنظر گرفته‌اند وبودجه‌ مشخصی را برای طراحی وسایل نقلیه و تولید مواداولیه تعیین کرده‌اند.

درهمین راستا می‌توان امیدوار بود که درآینده بازار لنت‌ترمز رونق چشمگیری داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود ارزش آن تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۶ میلیارد دلار برسد. درعین حال آمارها حکایت از آن دارد که لنت‌های ترمز آلی، گردوغبار کمتری نسبت به‌فلزی‌ها تولید می‌کنند و با این حال مواد جاذب گرما درلنت‌های ترمز ارگانیک منجر به‌افزایش فرسودگی لنت‌های ترمز می‌شود.

گفتنی است به‌منظور دستیابی به‌مزیت رقابتی در بازار لنت‌ترمز، تولیدکنندگان درحال مهندسی و آزمایش مواد لنت‌ متناسب با نیاز راننده هستند و شرکت‌ها ظرفیت‌ تولیدی خود را درلنت‌های ترمز سواری و سنگین افزایش می‌دهند تا نیاز تولیدکننده وسایل نقلیه آفرود مانند تراکتور و معدن نیز در بخش  OEMتامین شود. درهمین راستا مواد اصطکاکی و فرمول‌ها درحال تبدیل شدن به‌عوامل تعیین‌کننده نوآوری در لنت‌ترمز هستند.

درعین حال شرکت‌های فعال در بازار لنت‌ترمز از میزان آلایندگی خودروها به‌سبب فرسودگی ترمزهای دیسکی آگاهی دارند و بنابراین تولیدکنندگان در این بخش به‌میزان تحقیقات خود افزوده‌اند تا بتوانند مس را از مواداولیه مورد نیاز برای تولید انواع لنت‌ترمز حذف کنند و به‌تبع آن میزان انتشار آلایندگی خودروها را کاهش دهند.

درواقع آن‌ها با این اقدام درراستای بهبود شرایط محیط‌زیستی گام برمی‌دارند. همچنین تولیدکنندگان مجموعه‌ای از روتورها و انواع لنت‌ترمز را برای ارائه عملکرد مناسب و دوام و ثبات در وسایل نقلیه درنظر می‌گیرند.

شرکت‌های فعال در بازار لنت‌ترمز به‌نوعی درحال گام برداشتن در راستای بهبود زنجیره تامین و خطوط ارتباطی خود هستند تا دربحران ناشی از شیوع کرونا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. درهمین راستا تولیدکنندگان درحال افزایش ظرفیت خروجی خود با ترکیبی از مواداولیه سرامیکی و نیمه‌فلزی با کیفیت بالا هستند تا محصول، عملکرد تحسین‌برانگیزی در خودرو داشته باشد.

درنهایت پیش‌بینی می‌شود این بازار در طول دوره مورد ارزیابی، نرخ رشد مرکب سالانه داشته باشد و از این رو تولیدکنندگان باید برای ایجاد آگاهی بیش‌تر درمورد میزان ایمنی و عملکرد خودروهای دارای لنت‌ترمز با کیفیت بالا، کمپین‌های بازاریابی تشکیل دهند تا لنت‌ترمزهای مارک‌دار و دارای گواهینامه IOS بیش‌تر از پیش مورد توجه و استفاده قرار بگیرند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است