قطعات خودرو

ائتلاف بزرگان برای بازیافت ظروف پلاستیکی روغن ‌موتور

به گزارش «قطعات خودرو»:جمعی از مهم‌ترین کارخانه‌های روانکارسازی در ایالات‌متحده در کنار شرکت ‌های تولیدکننده ظروف پلاستیکی حاضر شده‌اند و به‌این ترتیب ائتلافی برای بازیافت بسته‌بندی پلاستیکی روانکارها در سطح ایالات‌متحده با نام مخفف (NLCRC) تشکیل داده‌اند.

این ائتلاف فنی با مدیریت برترین شرکت‌های صنعتی سعی دارد یک برنامه پایدار در بازار ایالات‌متحده ارائه دهد که منتج‌به جمع‌آوری و بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی مورداستفاده در صنعت روانکاری خواهد شد. این برنامه مصرف‌کنندگان تجاری و خودروهای سواری شخصی را دربرمی‌گیرد. 

ازجمله شرکت‌هایی که به این  ائتلاف پیوسته‌اند می‌توان به کاسترول،‌ ولوالین، پنزویل، کویکراستیت‌کمپانی، گراهام پکیجینگ و پلاستیپک پکیجینگ اشاره کرد.

در ابتدای راه این ائتلاف پیش‌بینی می‌شود  آنها طرح‌هایی درزمینه پروژه‌های آزمایشی به‌منظور کشف روش‌های بهینه در جمع‌آوری، تجمیع و پردازش بلندمدت و جلب‌نظر مشتریان برای مشارکت در این طرح‌ها ارائه دهند.

در بازه‌زمانی آزمایشی بودن؛ راهکارها باید در حوزه تاثیرگذاری پایدار در سراسر زنجیره ارزش بررسی شوند.

تریستان استیچن  مدیر ائتلاف «NLCRC» در این زمینه گفت: «اتحاد ما فرصت جذابی برای توسعه مدل تجاری حقیقی و عملی در سطح بازار خواهد بود که البته بر همکاری ذین‌فعان در زنیجره ارزش متکی است».

وی افزود: «این ائتلاف بدون مدیریت تاثیرگذار اعضای بنیانگذار ایجاد نمی‌شد، بنابراین ما منتظر ایجاد تحولی جدی و موفق در بازار هستیم».

این ائتلاف از سازمان‌ها و شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در ارائه راهکارهای موثرتر دعوت کرده  است که با آنها  همکاری و نسبت به ارائه طرح‌های جامع‌تری اقدام کنند. 

البته باید توجه داشت بسته‌بندی روانکارها به‌خصوص روغن‌موتور خودرو در صورت عدم بازیافت می‌تواند بستر مناسبی را برای تقلب و فروش محصولات فراهم کند به‌این‌شکل که ظروف مصرف‌شده از محصولات متفرقه پر و سپس  روی این بسته‌بندی‌ها لیبل چسبانده می‌شود. 

بنابراین علاوه‌بر موضوع حفاظت از محیط‌زیست، بازیافت این محصولات می‌تواند به کاهش تقلب در برندهای معتبر کمک کند. البته این طرح فعلا در سطح ایالت‌متحده و به‌صورت ملی اجرا خواهد شد اما با گسترش آن به سایر نقاط دنیا، انتظار داریم بیشترین تاثیر را در خاورمیانه و آفریقا که حجم زیادی از تقلب در آنها اتفاق می‌افتد، شاهد باشیم.

از این رو به نظر می‌رسد پیگیری شیوه اجرای این طرح و موفقیت آن می‌تواند به مسئولان و تولیدکنندگان ما ایده‌های زیادی درزمینه حفاظت از اصالت کالاهای تولیدشده در شرکت‌های معتبر داخلی که از قضا خود پالایشگاه‌دار و تولیدکننده روغن‌موتور نیز به‌شمار می‌روند، باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است