قطعات خودرو

تقاضا براي خريد موتورسيکلت بسيار کاهش يافته اشت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران گفت: افزايش ۱۲ برابري قيمت موتورسيکلت در چهار سال اخير باعث شد قيمت ارزان ‌ترين موتورسيکلت موجود در بازار به ۲۴ ميليون تومان برسد و به دليل گراني موتورسيکلت، مردم ترجيح مي‌دهند به جاي خريد موتورسيکلت، موتور‌هاي قديمي خود را تعمير کنند.

محمد خادم منصوري، رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران گفت: به دليل گراني موتورسيکلت و جهش قيمتي آن در سال اي اخير، بسياري از کساني که با افزايش مشکلات موتور خود به تعويض آن روي ميآوردند، اکنون به تعمير موتورسيکلت خود رو آورده اند.

رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران افزود: تقاضا براي خريد موتورسيکلت بسيار کاهش يافته و مردم ترجيح ميدهند اگر مجبور به خريد هستند، ارزانترين موتورسيکلت بازار يعني هوندا ۱۲۵ CDI را خريداري کنند.

توليد موتورسيکلت يک چهارم شد

رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران گفت: توليد موتورسيکلت در حالي چند سال گذشته در ايران ۸۰۰ هزار دستگاه بود که در حال حاضر ميزان توليد اين وسيله نقليه به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال رسيده است.

خادم منصوري ادامه داد: قطعات موتورسيکلت هاي موجود در بازار تماما وارداتي است و به عبارت ديگر موتورسيکلت ها در داخل مونتاژ ميشوند.

رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران گفت: ارزانترين موتورسيکلت در بازار ايران يعني هوندا ۱۲۵ CDI، ۲۴ ميليون تومان به فروش ميرسد.

خادم منصوري ادامه داد: قيمت موتورسيکلت هاي گران قيمت در بازار گاها به ۴۰۰ ميليون تومان هم مي رسد که مربوط به برند کوير است.

وي گفت: در حال حاضر برند ياهاما از ۱۳۰ ميليون تومان آغاز ميشود. تفاوت موتورسيکلت هاي گران قيمت با ارزان اين است که اين موتورها مجهز به تکنولوژي روز هستند.

خادم منصوري با بيان اينکه واردات موتورسيکلت به صورت دستگاه کامل نداريم، گفت: حتي موتورسيکلت هاي هندي هم در ايران مونتاژ ميشوند. همه قطعات از هند وارد مي شود و براي خدمات پس از فروش در ايران مونتاژ مي شوند.

رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران گفت: مردم بيشتر به سمت خريد هوندا ۱۲۵ به دليل قيمت ارزان آن هستند. برخي برندهاي هندي هم به دليل کيفيت در ميان مردم طرفدار دارد.

وي در مورد وضعيت قيمت موتورسيکلت در ماه هاي آينده گفت: فکر نمي کنم افزايش قيمت زيادي را در بازار موتورسيکلت در پيش رو داشته باشيم، چون وقتي در بازار تقاضا نيست، افزايش قيمت توجيهي ندارد.

 

خادم منصوري در مورد مشکل اصلي بازار در حال حاضر گفت: شاهد برخي گران فروشي ها در بازار موتورسيکلت هستيم و به همين منظور لازم است اتحاديه ها در هر صنفي بر مغازه ها و نمايندگي ها نظارت داشته باشند؛ البته نظارت صرف کافي نيست. به طور مثال وقتي اتحاديه راجع به قيمت موتورسيکلت اعتراض دارد و شاهديم که موتورسيکلت يک برند چقدر وارد و چقدر تمام شده و چقدر فروش مي رود، مي بايست يک ارگاني باشد که گزارش اتحاديه را تخصصي بررسي و با گران فروشي برخورد کند.

رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي تهران ادامه داد: در بازار موتورسيکلت، يک سري مشکلات مردم را تهديد مي کند. ما در اتحاديه با اين مشکل مواجهيم که برخي موتورسيکلت فروشان، گران فروشي مي کنند يا سند به نام خريدار نمي زنند. براي جلوگيري از اين تخلفات، لازم است اتحاديه ورود و بازرسي کند و بازوي اجرايي داشته باشد تا مانع برخي سوءاستفاده ها شود. به طور مثال، غرفه هايي در فروشگاه هاي زنجيره اي به فروش موتورسيکلت مي پردازند و چون اين فروشگاه ها زير نظر اتحاديه کشوري فروشگاه ها هستند نظارتي بر کار اين دفاتر فروش نيست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *