قطعات خودرو

توجه به خدمات پس از فروش، مهم‌تر از آزادسازی واردات خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مرزبان راد می گوید: نکته ای که در رابطه با واردات خودرو وجود دارد، این است که خدمات پس از فروش آن‌ها چگونه خواهند بود؟

می‌توان خودرو مناسب با قیمت ارزان وارد کرد، اما اگر این خودرو به کوچکترین مشکل بربخورد تامین قطعات نباید سخت باشد، به طور مثال اگر لامپ خودرو بسوزد باید به راحتی و با قیمت مناسب این کالا تامین شود.

از دهه ۸۰ تاکنون ورود خودرو به کشور تابع مقررات و دستورالعمل‌های وزارت صمت بوده، به‌طوری که در مقاطعی نمایندگی‌های رسمی در کنار گری‌مارکت‌ها (وارد‌کنندگان متفرقه) و خودروسازان نسبت به ورود خودرو‌های خارجی به کشور اقدام می‌کردند و در سال‌هایی نیز نمایندگی‌ها به‌طور انحصاری یکه‌تاز بازار وارداتی‌ها بودند.

آقای مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود، خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی باید از طریق نمایندگی‌های مجاز انجام شود؛ اگر خودرو‌های فاقد گارانتی یعنی خودرو‌هایی که از نمایندگی‌های غیر مجاز خریداری شده‌اند، با مشکل مواجه شوند، هیچ گونه رسیدگی به شکایات مشتریان آن‌ها نمی‌شود و بر اساس مقررات، مشمول خدمات پس از فروش نمی‌شوند.

کمبود یا نبود قطعات لوازم یدکی، کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، هزینه‌ تراشی بی مورد، کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز و عدم انجام کار یا حل ایراد جزو اصلی ترین انتقادات مردم از خدمات پس از فروش خودرو است که در این بین برخی مشتریان نیز از ایراد تراشی و اخذ هزینه‌های اضافی در فرایند تعمیر خودرو‌ها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، شکایت دارند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *