قطعات خودرو

توقف تولید ۵ خودروی ناایمن در ۸ ماه گذشته

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مهدی اسلام پناه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان افزود: تولید خودروهای سواری تیبا ۱، تیبا ۲، سمند، ساینا و پژو ۴۰۵ در راستای فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور و با همراهی دولت متوقف شد. وی با اشاره به رونمایی از خودروهای جدید در این بازه زمانی گفت: جایگزینی خودروهای جدید به جای خودروی ناایمن و غیر استاندارد رضایت مردمی را در پی داشته است.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه خط تولید پراید ۲ سال قبل متوقف شد، افزود: خودروسازان، وزارت صمت و راهور در این زمینه همکاری لازم را داشته اند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن استاندارد ۶ هزار و ۴۴ استاندارد ملی وضع شده است، گفت: این امر در طرح‌های مسکن عینیت دارد چرا که دیگر نمی‌خواهیم حوادثی همانند متروپل در کشور رخ دهد.

 

اسلام پناه با اشاره به اینکه دستگاه مرجع باید در این خصوص بدون تعارض منافع نظارت داشته باشد، ادامه داد: دادستان عضو شورای عالی استاندارد کشور بوده و بطور کلی دستگاه قضا عضو شورای استاندارد است و تا کنون همکاری بسیار خوبی انجام گرفته است.

 

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: امسال کار رسانه‌ای حرفه‌ای در خصوص هفته استاندارد در کشور انجام گرفت تا عموم مردم بیش از گذشته با مقوله مهم استاندارد آشنا باشند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در ترویج استاندارد نقش آفرین هستند، ادامه داد: در قانون استاندارد، مجازات و جرایم لحاظ شده و در واقع ظرفیت‌های بسیاری هم وجود دارد که آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *