قطعات خودرو

توقف تولید X22 Pro در کمتر از یک سال!/ مشتریان مدیران خودرو سردرگم شدند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، توقف تولید X22 Pro خبری بود که اغلب خریداران این خودرو طی روزهای گذشته از سوی مدیران خودرو دریافت کرده‌اند. کراس‌اوور چینی ام‌وی‌ام X22 Pro دنده اتوماتیک از سال 1401 توسط این شرکت به بازار ایران معرفی شد و همان‌طور که از نام آن پیداست، یک نسخه فیس‌لیفت از X22 قبلی محسوب می‌شود. این کراس‌اوور به دلیل قیمت مناسبی که داشت، پس از معرفی به یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو تبدیل شد.

 

توقف تولید X22 Pro دنده‌اتومات کلید خورد!

خبر عجیب و شوکه‌کننده این است که پس از فروش نسبتا بالا از ام‌وی‌ام X22 Pro در مرحله دوم سامانه یکپارچه، مدیران خودرو به یک‌باره تصمیم به توقف تولید X22 Pro در نسخه دنده اتوماتیک گرفته است. شرایط طوری شده که علاوه‌بر تحویلی‌های زمستان سال جاری، حتی دعوت‌نامه مشتریان با موعد تحویل پاییز هم ارسال نشده؛ درحالی که باید حداقل چند هفته پیش از تحویل خودرو، دعوت‌نامه مربوطه ارسال شود.

 

تکلیف خریداران X22 Pro چیست؟

بر اساس اعلام شرکت مدیران خودرو، آن دسته از مشتریانی که این خودرو را خریداری کردند، دو راه پیش روی آنان قرار می‌گیرد. این مشتریان می‌توانند کراس‌اوور X22 ساده را انتخاب کنند که همان نسخه قدیمیX22 Pro محسوب می‌شود که قیمت پایین‌تری نیز دارد، یا اینکه محصول خریداری شده را به ام‌وی‌ام X33 کراس (جدیدترین محصول این شرکت) تبدیل کنند.

گویا در بندهای قرارداد فروش این خودرو نیز صراحتاً به این مورد اشاره شده که درصورت عدم توانایی در تأمین خودروی خریداری شده توسط شرکت، مدیران خودرو می‌تواند طرح تبدیل برای محصول مورد نظر

 

اما چرا مدیران خودرو دست به چنین اقدامی زد؟

پیگیری‌های صورت گرفته از سوی تجارت‌نیوز به جوابی دقیق و قانع‌کننده نرسید؛ اما آن‌طور که معلوم است، مدیران خودرو احتمالاً قصد دارد تا مشتریان را به سوی خرید خودروی گران‌تر (X33 کراس) سوق دهد. زیرا زمانی که نسخه قدیمی‌تر X22 درحال تولید است، دلیل موجه و قانع‌کننده‌ای برای توقف تولید مدل جدید نیست.

 

مشخصات و قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس

X33 کراس از همان پیشرانه X22 Pro استفاده می‌کند و از لحاظ مشخصات فنی، تغییرات آن‌چنانی با خودروی قبلی ندارد. پیشرانه سه سیلندر با حجم یک لیتر توربوشارژ که قادر به تولید 102 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولید شده به کمک گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

گذشته از اینکه پیشرانه فوق برای خودرویی با این ابعاد، بسیار ضعیف بوده و غیرقابل قبول است، از لحاظ ظاهری نسخه فیس‌لیفت خودروی X22 Pro محسوب می‌شود که در نمای ظاهری، بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی دارد.

 

ام‌وی‌ام X33 کراس

از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی، این خودرو در رده بالاتری نسبت به X22 Pro قرار دارد. این خودرو دارای امکاناتی هم‌چون کلاستر هفت اینچ و مالتی‌مدیای 10.25 اینچی، کنترل کشش و پایداری، چهار کیسه‌هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، سانروف، دوربین دنده‌عقب و ورود و استارت بدون کلید است.

 

قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس در نسخه دنده دستی، 850 میلیون و در نسخه دنده اتومات 941 میلیون تومان توسط شرکت مدیران خودرو اعلام شد. اما همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، توقف تولید X22 Pro زمانی که تولید و عرضه نسخه قدیمی‌تر آن، یعنی X22 معمولی ادامه دارد، معقول نیست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *