قطعات خودرو

آمادگی قطعه‌سازان برای تولید خودروی اقتصادی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد،  آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: تولید خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی یکی از مفاد فرمان ۸‌بندی ابلاغی رئیس‌‌‌جمهوری است.  وی افزود: اکنون خودروسازان مشغول برنامه‌‌‌ریزی برای تولید چنین خودرویی هستند که ضمن داشتن کیفیت قابل‌‌‌قبول، همه آحاد مردم بتوانند آن را خریداری کنند. محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ برنامه‌‌‌های مربوطه از سوی معاونت حمل‌‌‌ونقل وزارت صمت و همچنین خودروسازان، قطعه‌سازان آمادگی دارند تا خودروی یادشده را با هر مشخصه کیفی که اعلام می‌شود، تولید کنند.

وی بیان کرد: با تورمی که برای امسال پیش‌بینی می‌شود، همچنین افزایش نرخ نهاده‌‌‌های داخلی، وارداتی و افزایش حقوق و دستمزد، در مجموع کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین چالش بخش تولید کشور در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. قطعه‌سازان برای تولید خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی متناسب با مشخصات کیفی مدنظر خودروسازان آمادگی دارند.

محبی‌نژاد افزود: در این شرایط، قراردادهای بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید منصفانه و هوشمند باشد، به‌‌‌طوری که با هر تغییر مثبت یا منفی ۵‌درصدی نرخ نهاده‌‌‌های تولید، به‌‌‌صورت خودکار قیمت‌های قطعه‌سازان اصلاح شود.

این فعال قطعه‌‌‌سازی از تامین نقدینگی، اصلاح قیمت‌ها، تامین مواد اولیه و تامین ارز موردنیاز به‌‌‌عنوان پیش‌‌‌نیازهای اجرای فرمان ۸ماده‌‌‌ای رئیس‌‌‌جمهوری یاد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش مدت‌‌‌زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از ۴ ماه به یک ماه راهکار اصلی تامین سرمایه در گردش موردنیاز برای افزایش ۵۰‌درصدی تیراژ تولید خودرو در سال‌جاری است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *