قطعات خودرو

تولید و تیراژ دستوری نیست

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تسنیم : دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ تولید خودرو و مطرح شدن تیراژ دست‌کم ۶/ ۱میلیون‌دستگاهی در این سال گفت: باید پیش‌نیازها و الزامات این برنامه فراهم شود زیرا تولید، تیراژ و کیفیت دستوری نیست.

 

آرش محبی‌نژاد درخصوص صنعت قطعه و فراز‌و‌نشیب‌های این صنعت در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: سالی که گذشت شاید از نظر تحقق برنامه‌ها و تیراژ مدنظر خودرو توفیق زیادی حاصل نشد، زیرا با وجود برنامه‌ریزی‌ تولید ۶/ ۱میلیون‌دستگاهی، کمی بیش از یک‌میلیون دستگاه خودرو تولید شد، اما نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد حدود ۲۵درصدی در شمارگان تولید خودرو محقق شد.

 

وی خاطرنشان ‌کرد: این رشد در خودروسازان بخش خصوصی چشمگیرتر هم بود و با وجود مشکلات موجود و تنگناها، در مجموع عملکرد قابل‌قبولی از بخش خودرو و قطعه‌سازی کشور شاهد بودیم.

 

محبی‌نژاد در ادامه به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: هر برنامه پیش‌نیازها و ملزوماتی دارد که از جمله مهمترین آنها تامین نقدینگی، اصلاح به‌موقع قیمت‌ها و قراردادها، قراردادهای هوشمند زنجیره تامین و بهینه‌سازی شیوه‌های فروش قابل‌اشاره است، اما هیچ‌یک از آنها در سال ۱۴۰۱ محقق نشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *