قطعات خودرو

تولید ۳۰‌هزار خودروی برقی تا ۱۴۰۴

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، وی با اشاره به رویکردهای تولید اتوبوس، خودرو و موتور برقی شرکت‌های تولیدکننده گفت: برخی از این شرکت‌ها با کمک خارجی‌‌‌ها و تجهیزاتی غیر‌ایرانی به مونتاژ و توزیع خودرو و موتور برقی می‌‌‌پردازند و برخی دیگر با کسب دانش فنی تولید تجهیزات این وسایط نقلیه درصدد هستند تولید انبوه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری در این مسیر همواره تاکید دارد که دانش فنی ساخت این وسایط نقلیه کسب شود، گفت: چند پروژه در حوزه تولید اتوبوس، مترو و خودروی برقی اجرایی می‌شود که لزوما ممکن است همه آنها دانش‌بنیان نباشند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موتورسیکلت‌‌‌های برقی اغلب در بخش خصوصی تولید می‌‌‌شوند، به طوری که از ۵ سازنده بزرگ موتوربرقی، ۳ تولیدکننده دانش‌بنیان نیستند و دو شرکت دیگر که دانش‌بنیان هستند از سوی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌‌‌اند. منطقی در خصوص خودروهای برقی گفت: پیش از این یک خودروی برقی رونمایی شد و در آینده قرار است یک خودروی دیگر رونمایی شود؛ دو شرکت خودروساز هم تولید خودروی برقی را در برنامه خود دارند.

 وی در خصوص چشم‌‌‌انداز وسایط نقلیه برقی گفت: با توجه به اینکه باتری در این وسایط از قیمت بالایی برخوردار است و نیمی از قیمت هر یک از این وسایط نقلیه مربوط به باتری می‌شود لازم است که دولت میانجی‌گری کند و مبلغ باتری را متقبل شود.

وی گفت: اگر وزارت صمت بر اساس تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید و قانون هوای پاک به خرید باتری‌‌‌ها، یارانه بدهد، به راحتی می‌توان شاهد استفاده و به‌کارگیری موتور و خودروهای برقی در کشور بود. وی با اشاره به چشم‌‌‌انداز استفاده از خودروهای برقی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت عمومی و یک حمایت قانونی است و پیش‌بینی می‌‌‌کنیم تا ۱۴۰۴ تعداد خودروهای برقی به ۳۰‌هزار خودرو برسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *