قطعات خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، وزارت صمت ادعای برخی در فضای مجازی مبنی بر اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت را تکذیب کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه‌ای در اختیار ایسنا قرار داده که بر اساس آن اعلام شده است:

” در برخی کانال‌های ارتباطی خبری منتشر شده که ادعا می‌کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت به شش شرکت مجوز انحصاری واردات خودرو داده است و از آنجایی که ظاهرا به دلیل عدم منابع مالی کافی، قرار است، پیش‌فروش صورت گیرد تا به وسیله وجهه‌های واریزی توسط متقاضیان، بتوان منابع مالی را تامین و سپس خودروها با دو برابر قیمت در دنیا، بفروش برسد؛ حجم پروژه، ۷۵ هزار میلیارد تومان است که با احتساب حداقل ١٠ درصد سود، ٧۵٠٠ میلیارد تومان ظرف مدت سه ماه، بدون هیچ آورده ریالی به جیب برخی وارد می‌شود! چرا؟”

وزارت صمت این ادعا را کاملاً کذب خوانده و اعلام می‌کند که “تاکنون به بیش از ۲۰ شرکت مجوز واردات خودرو داده شده و آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی اقدام به واردات خودرو کنند؛ بنابراین اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به شش شرکت، دروغ است.

 

ادعای بعدی در این شایعه مبنی بر محاسبه تخیلی سود آن شش شرکت نیز نادرست است؛ چراکه پول متقاضیان در حساب بانکی خود آن‌ها مسدود می‌شود و هرگاه اراده کنند می‌توانند از آن برداشت کنند و از نوبت خرید خودرو خارج شوند. این پول تا زمان قطعی شدن قرارداد خرید خودروی وارداتی در حساب بانکی متقاضی نزد بانک می‌ماند و به واردکننده داده نمی‌شود.

 

این در حالی است که واردکنندگان از یک الی دو ماه قبل فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو، انعقاد قرارداد و با پرداخت وجه ریالی، تامین ارز خود را انجام داده‌اند”

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است