قطعات خودرو

جانشین هیبریدی نیسان GT-R در دست توسعه است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، GT-R هنوز هم خودروی بسیار سریعی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد زیرا نیسان در طول سال‌ها چندین بار اقدام به به‌روزرسانی و ارتقاء این سوپرکار کرده و نیسمو نیز نسخهٔ پیست محور آن را به بازار فرستاده اما GT-R در سال ۲۰۰۹ معرفی شده و هم‌اکنون کاملاً سالخورده شده است.

به دلیل عدم مطابقت با قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، عرضهٔ این خودرو قبلاً در اروپا متوقف شده و احتمالاً به‌زودی با دیگر بازارها هم باید خداحافظی کند اما به نظر می‌رسد توسعهٔ جانشینی برای GT-R در برنامه‌های نیسان باشد زیرا مدیرعامل نیسمو «تاکائو کاتاگیری» اعلام کرده که این شرکت در حال کار روی یک خودروی هیبریدی پرفورمنس بالا است.

 

 

کاتاگیری در گفتگو با اتوکار توضیح داده است که این خودرو جایگزین مستقیمی برای GT-R نخواهد بود بلکه جانشینی غیرمستقیم برای آن به‌حساب می‌آید. وی گفته است:

اینجا [بریتانیا] منطقهٔ خودروهای پرفورمنس است؛ بنابراین تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که لطفاً صبر کنید. ما قصد داریم یک مدل بسیار هیجان‌انگیز را با برند نیسمو در اروپا معرفی کنیم.

قوانین آلایندگی اتحادیهٔ اروپا نه‌تنها GT-R را از این بازار خارج کرده بلکه اجازهٔ عرضهٔ Z جدید را هم نمی‌دهد. به همین دلیل، نیسان در قارهٔ سبز هیچ محصول پرفورمنسی ندارد.

 

 

راه‌حل این مشکل، استفاده از هیبریداسیون است که امکان مطابقت با قوانین آلایندگی را فراهم می‌کند. البته به‌احتمال‌زیاد جانشین GT-R در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد اما بدون شک اروپا اولین بازار آن خواهد بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *