قطعات خودرو

جنرال موتورز و فورد ۵ هزار خودروی بدون فرمان و پدال را وارد جاده خواهند کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت‌های جنرال‌موتورز و فورد نیز در همین راستا با موسسه امنیت بزرگراه‌های آمریکا مذاکره کرده‌اند و مجوز ورود ۵ هزار خودروی بدون سرنشین را به راه‌های عمومی دریافت کرده‌اند. خودروهای یادشده فاقد فرمان، پدال و راننده خواهند بود.

 

خودروهای این دو شرکت برای دریافت مجوز‌های لازم بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود. هر دو مجموعه فورد و جنرال موتورز به سیستم‌های رانندگی خودران خود (ADS) اطمینان کامل دارند و آماده‌اند تا آن‌ها را در جاده‌های عمومی مورد بررسی قرار دهند. از آنجایی که این خودروها هنوز در فاز توسعه قرار دارند، نیازی به چراغ‌های راهنما، برف‌پاک‌کن، آینه و… ندارد.

 

 

جنرال موتورز به ویژه روی اعزام و تست ۲۵۰۰ عدد خودروی خودران خود را دارد که با نام «Origin» شناخته می‌شوند. این شرکت می‌گوید که اورجین براساس کنترل‌های دستی و متداول یک خودرو توسعه نیافته است؛ چراکه طراحی یک خودروی مسافربری را دارد و صندلی‌های جلو آن به سمت عقب متمایل هستند. قاعدتا این چینش جدید صندلی نیازمند ارائه درخواست‌نامه جدید سازنده خواهد بود تا نیاز سرنشینان را با ویژگی‌های جدید برطرف سازد.

 

 

در سوی دیگر، فورد اعلام نکرده که قصد دارد از چه خودرویی برای تست میدانی خود استفاده کند اما درخواست‌نامه این مجموعه اذعان می‌کند که این شرکت بر این باور است که کنترل‌های فعال رانندگی و ارتباطی سطح غیرقابل قبولی از ریسک امنیتی را ایجاد خواهند کرد. یکی از سخن‌گویان فورد به رویترز گفته که درخواست‌نامه بخش مهمی از روند توسعه است؛ چراکه یک مسیر معمول برای بلوغ فناوری‌های خودران در طول زمان ایجاد می‌کند و نهایتا به حذف کنترل‌ها و نمایشگرهایی که تنها انسان از آن‌ها استفاده می‌کند نیز کمک خواهد کرد.

 

 

البته این نخستین‌بار نیست که یک شرکت برای انجام این تست‌ها به‌دنبال مجوز می‌گردد. در سال ۲۰۱۸ شرکت جنرال موتورز درخواست تست شرورولت بولت را بدون پدال گاز و فرمان داشت اما با مخالفت موسسه امنیت بزرگراه‌ها مواجه شد. این مجموعه همین درخواست را در سال ۲۰۲۰ نیز تقدیم مقامات کرد.

 

 

درخواست‌نامه‌های این شرکت‌ها تا ۳۰ روز آینده پذیرای نظرات عموم خواهد بود. به نظر شما آیا تست این وسیله‌های بدون سرنشین و کاملا خودران، کار درستی است؟! آیا واقعا خودروهای خودران آن چیزی هستند که انسان‌ها به آن نیاز دارند؟!

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است