قطعات خودرو

جیلی امگرند ۲۰۲۳ ؛ کمتر از ۱ میلیارد تومان با مصرف صدی ۵.۸ لیتر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، جیلی امگرند 2023 مدل چمپیون ادیشن – Geely Emgrand 2023 Champion Edition با قیمت خرید ارزان و آپشن‌ های متنوع معرفی شد که اگر به ایران وارد شود، زیر 1 میلیارد تومان خواهد بود و مصرف سوخت پایینی‌ هم دارد!

 

محصولات برند جیلی نسبت به سایر چینی‌های بازار ایران و حتی بازار چین، در سطح بالاتری قرار دارند و اسم و رسم آن‌ها، با عبارت‌هایی مثل کیفیت و اعتماد گره خورده است. حالا جیلی امگرند جدید نه تنها این القاب را دارد، بلکه یکی از ارزان‌ ترین خودروهای چینی به حساب می‌آید که احتمالا راهی ایران می‌شود. در ادامه با زیر و بم این خودرو آشنا می‌شویم و همچنین بد نیست بدانید که این خودرو به همراه ۶ مورد از محصولات جدید جیلی در راه واردات به ایران هستند پس از همین الان، صفر تا صد آن را در گجت نیوز بخوانید.

 

این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری معمولی و گیربکس دستی و CVT مجهز شده و قرار است تا در 4 تریم متفاوت راهی بازار شود. عجیب‌تر از همه، قیمت خرید جیلی امگرند 2023 است که از ۹ هزار دلار شروع می‌شود!

طراحی ظاهری و ابعاد

قیمت امگرند جدید اتوماتیک

جیلی امگرند ۲۰۲۳ یک سدان کامپکت است که اندازه و ابعاد آن به ۴۶۳۸ میلی متر طول، ۱۸۲۰ میلی متر عرض و ۱۴۶۰ میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله‌ محورهای آن هم از ۲۶۵۰ میلی متر بیشتر نمی‌شود. از نظر قد و هیکل اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید گفت که اصلی‌ترین رقیب این خودرو در ایران، ام وی ام آریزو ۵ اسپرت جدید است.

 

در نمای جلویی سعی شده تا از فاکتورهای خودروهای اروپایی استفاده شود. برای مثال به فرم جلو پنجره نگاه کنید که چقدر استادانه از ستون‌های عمودی بهره می‌برد. به این مجموعه، سپر سه بعدی با دی لایت و هواکش‌های درشت را هم اضافه کنید.

قیمت امگرند جدید اتوماتیک

این خودرو در نمای کناری خود، بیشتر یک سدان خانواده پسند را نشان می‌دهد که به رینگ‌های ۱۶ اینچی استاندارد و ۱۷ اینچی آپشنال مجهز شده است. در نمای عقبی هم چراغ خطرهای یک تکه، دیفیوزر دو رنگ با طرح اسپرت، دو هواکش مصنوعی، اسپویلر داک تیل (دم اردکی) و سر اگزوزهای مخفی می‌رسیم.

طراحی کابین و داشبورد
جیلی امگرند 2023

داشبورد جیلی امگرند 2023 دقیقا همان چیزی است که یک خانواده 4 نفره از آن انتظار دارند. اول از همه به دو نمایشگر 12.3 و 10.25 اینچی می‌رسیم که نقش مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتال را ایفا می‌کنند و به سیستم عامل معروف جیلی یعنی Galaxy OS هم مجهز شده‌اند. فرمان D کات با دکمه‌های مولتی فانکشن و قابلیت تنظیم ارتفاع هم اینجاست.

جیلی امگرند 2023

فرم داشبورد هم تقریبا از همان امضای معروف BMW یعنی «قرار گرفتن دریچه‌های تهویه هوا در یک خط ممتد» استفاده می‌کند و اهرم دنده هم هرچند که برقی نیست اما فرم خلبانی و جذابی دارد.

در نهایت به دو جالیوانی، دکمه‌های ترمز پارک برقی و اتو هلد و گرم‌ کن‌های صندلی می‌رسیم که به همراه شارژر وایرلس و پورت‌های USB C در کنسول میانی جا خوش کرده‌اند.

مشخصات فنی و آپشن های جیلی امگرند ۲۰۲۳

خودرو امگرند جدید اتوماتیک

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری (دقیقا 1499 سی سی) تنفس طبیعی با کد DOHC DVVT BHE15-AFD قرار دارد که به طور اختصاصی برای امگرند طراحی شده است. موتور جیلی امگرند 2023 در بهترین حالت می‌تواند ۱۲۷ اسب بخار قدرت (در دور موتور 6000 RPM) و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 4000 تا 5000 RPM) را با چرخ‌های جلویی درگیر کند.

خودرو امگرند جدید اتوماتیک

راندمان گرمایی پیشرانه این خودرو حدود ۴۱ درصد است و مصرف سوخت ترکیبی جیلی امگرند ۲۰۲۳ هم در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر به ۵.۸۳ لیتر می‌رسد که برای یک سدان جمع و جور خانوادگی، شاهکار به حساب می‌آید. گیربکس جیلی امگرند ۲۰۲۳ هم بسته به تریم انتخابی، یک گیربکس ۵ دنده دستی یا اتوماتیک CVT با 8 دنده مصنوعی است که به حالت‌ اسپرت هم مجهز شده.

جیلی امگرند 2023

سیستم تعلیق جیلی امگرند ۲۰۲۳ در محور جلویی، از نوع مک فرسون است و در محور عقبی با تورشن بیم غیر مستقل طرف هستیم. فرمان هم از نوع کمک برقی است و غربیلک مولتی فانکشن هم دارد. در ادامه به سراغ امکانات و آپشن های جیلی امگرند ۲۰۲۳ اتوماتیک و دستی می‌رویم که تمام آن‌ها می‌توانند در نسخه وارداتی به ایران هم حضور داشته باشند:

کروز کنترل معمولی

فرمان کمک برقی

ترمز تمام دیسک با دیسک‌های خنک شونده در محور جلو

ترمز پارک برقی

رینگ‌ آلومینیوم با ابعاد ۱۶ اینچ، طرح ۵ پره و لاستیک‌های ۲۰۵/۵۵

سیستم ترمز ABS و EBD

سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش ESP و TCS

سنسور RF برای کنترل هوشیاری راننده موسوم به VSC

دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلویی

هشدار نبستن کمربند ها

سنسور فشار باد لاستیک

ایزوفیکس

سنسور دنده عقب

دوربین پارک با خطوط پویا

دوربین ۳۶۰ درجه

اتوهلد و ترمز پارک برقی

دستیار کنترل حرکت در سربالایی

چهار حالت مختلف برای رانندگی شامل اسپرت، اکو، نرمال و استاندارد

سانروف برقی معمولی

تودوزی چرم مصنوعی با روکش‌ پارچه‌ای یا چرم مصنوعی

کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و مولتی مدیای ۱۲.۳ اینچی

صندوق پران برقی با حسگر حرکت پا

ایمبولایزر

قفل مرکزی

استارت کی لس با قابلیت ورود بدون کلید به کابین از سمت راننده

صندلی برقی راننده با تنظیم چهار حالته و گرمکن آپشنال

قابلیت تا کردن صندلی عقب (پشت راننده) با فرمت ۶۰:۴۰

دستیار اجرای فرمان‌های صوتی

سیستم صوتی با 6 اسپیکر و AUX و بلوتوث و USB

سیستم چراغ‌های LED با دی لایت معمولی

اتولایت و دی لایت

قابلیت تنظیم نور چراغ‌ها از داخل کابین

آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشو و مجهز به گرم‌کن

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های ردیف عقب

فیلتر PM2.5 برای سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تصفیه هوا

قیمت و شرایط خرید جیلی امگرند ۲۰۲۳

جیلی امگرند 2023

قیمت جیلی امگرند ۲۰۲۳ در نسخه اتوماتیک از ۱۱ هزار دلار شروع می‌شود و نهایتا در مدل فول آپشن به ۱۶.۵ هزار دلار می‌رسد. البته خرید جیلی امگرند ۲۰۲۳ با گیربکس دستی، ارزان‌تر تمام می‌شود و و نهایتا ۹.۸ هزار دلار برای شما آب می‌خورد.

 

با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که خرید جیلی امگرند ۲۰۲۳ بین ۹۵۰ میلیون تومان تا تقریبا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، برای ایرانی‌ها خرج برمی‌دارد! البته اگر واردات جیلی امگرند ۲۰۲۳ به ایران انجام شود که فعلا از آن خبری نیست! به هر حال زمانی که این خودرو به ایران بیاید، به احتمال زیاد فروش آن از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *