قطعات خودرو

جیلی گلکسی L6 معرفی شد، سدان پاک با پیمایش بیش از 100 کیلومتر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مشکل محدودیت در پیمایش، بزرگترین نقطه ضعف خودروهای برقی است. این خودروها قابلیت پیمایش محدودی دارند و پس از اتمام شارژ باتری‌ها، بایستی برای زمان طولانی به ایستگاه شارژ متصل باشند. این مساله باعث می‌شود تا خودروهای درون سوز یا هیبریدی، نسبت به خودروهای برقی برتری داشته باشند.

 

با این حال شرکت خودروسازی چینی جیلی با عرضه مدل پلاگین هیبریدی جیلی گلکسی L6 تصمیم دارد تا این مشکل را به روش خود حل کند.

 

براساس اعلام رسمی این شرکت، جیلی گلکسی L6 در تاریخ 23 سپتامبر 2023 آماده عرضه به مشتریان خواهد بود. این خودرو در قالب چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین 128 هزار تا 158 هزار یوان (870 میلیون الی یک میلیارد و 75 میلیون تومان) متغیر خواهد بود.

 

 

جیلی گلکسی L6 از زبان طراحی محصولات خانواده گلکسی بهره می‌برد که شامل جلوپنجره بسته، چراغ‌های تقسیم شده و همچنین یک نوار سرتاسری LED است. دستگیره‌های درب مخفی و همچنین سقف مشکی رنگ، از دیگر المان‌های طراحی این سدان برقی هستند.

 

سبک چراغ‌های جلو در بخش عقب خودرو نیز تکرار شده است و چراغ‌های این بخش نیز به شکل یک نوار مشکی رنگ طراحی شده‌اند. یک دیفیوزر مشکی با خروجی‌های شبیه به اگزوز نیز در بخش پایینی سپر عقب خودرو قرار گرفته است. ابعاد این خودرو شامل 4782 میلیمتر طول، 1875 میلیمتر عرض و 1489 میلیمتر ارتفاع است. همچنین فاصله بین دو محور 2752 میلیمتری نیز جیلی گلکسی L6 را در رده سدان‌های اندازه متوسط قرار می‌دهد.

 

تریم داخلی خودرو شباهت چشمگیری به محصولات تسلا دارد. کابین جیلی گلکسی L6 از دو رنگ سفید و مشکی تشکیل شده است که یک کنسول مرکزی با نمایشگر 13.2 اینچی درون آن قرار دارد. نورپردازی داخلی با 256 رنگ فضای داخلی خودرو را به محیطی دلچسب تبدیل می‌کند. تراشه کوالکام اسنپ دراگون 8155، وظیفه پردازش اطلاعات را در کابین این خودرو برعهده دارد.

 

 

قوای فنی جیلی گلکسی L6 توسط پیشرانه پلاگین هیبریدی تامین می‌شود که از ترکیب دو موتور برقی و یک موتور بنزینی تشکیل شده است. موتور درون‌سوز از نوع 1.5 لیتری توربوشارژر است که 160 اسب‌بخار قدرت و 225 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. هر کدام از موتورهای برقی نیز 107 کیلووات قدرت و 338 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

 

بشینیه گشتاور این خودرو، 585 نیوتن‌متر است. گیربکس سه سرعته DHT‌ نیز وظیفه انتقال قدرت را در جیلی‌گلکسی L6 برعهده دارد. شتاب صفر تا صد جیلی گلکسی L6 معادل 6.3 ثانیه عنوان شده است. برد این خودرو در حالت تمام برقی و مطابق چرخه چینی CLTC، 125 کیلومتر است. اگر باک خودرو و باتری‌های آن کاملا پر باشند، جیلی‌گلکسی L6 قادر است تا 1370 کیلومتر را به کمک آن‌ها پیمایش کند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *