قطعات خودرو

حذف یکی از امکانات مهم گوگل مپ در اندروید اتو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، یکی از مهم‌ترین امکانات گوگل مپ به تازگی در اندروید اتو حذف شده‌ است. در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کردند که گوگل این ویژگی را عمداً حذف کرده ‌است، گویا اینطور نیست.

گوگل مپس اندروید اتو دارای گزینه‌های نمایش چندگانه، از جمله یک حالت ماهواره‌ای است. به لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند بهترین مسیر ممکن را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای روی نمایشگر پیدا کنند.

این دید ماهواره‌ای به طور پیش‌فرض فعال نشده است، بنابراین کاربران باید اولین بار که گوگل مپس را روی اندروید اتو راه‌اندازی می‌کنند آن را به صورت دستی فعال کنند.

با این حال، پس از به‌روزرسانی اخیر، حالت ماهواره‌ای به طور عجیبی ناپدید شده ‌است. فعال کردن آن دیگر امکان‌پذیر نیست، و کاربران مجبورند از نمای پیش‌فرض در گوگل مپس استفاده کنند.

عده زیادی فکر می‌کردند که دلیل حذف حالت ماهواره‌ای یک باگ است که هنگام فعال کردن این حالت باعث ‌می‌شد گوگل مپ از کار بیفتد. این تئوری تا حدودی منطقی به نظر می‌رسید، چون این باگ عملکرد گوگل مپس را مختل می‌کرد. در نتیجه حذف موقت این ویژگی توسط گوگل تا زمان رفع این مشکل منطقی بود.

اما به نظر می‌رسد که این غول فناوری حالت ماهواره‌ای را عمداً از گوگل مپس حذف نکرده است. یکی از اعضای تیم اندروید اتو در فروم‌های گوگل در حال پرس‌وجو برای اطلاعات بیشتر درباره نسخه گوگل مپس و اندروید اتو، نام و مدل گوشی، و خودروهایی است که حالت ماهواره‌ای در آن‌ها از کار افتاده است.

فعلاً خبری از به‌روزرسانی برای رفع این مشکل نیست و با توجه به اینکه گوگل عمداً این ویژگی را حذف نکرده مشخص نیست چه زمانی این به‌روزرسانی منتشر خواهد شد. فعلاً تنها گزینه ممکن استفاده از حالت پیش‌فرض گوگل مپس است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *