قطعات خودرو

حضور پژو پارس و کوییک در لیست پرفروش ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۲

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک،پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی ۱۵۲ بازار در سراسر دنیا، پرفروش‌ترین خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲ مشخص شدند.

تسلا مدل Y سومین خودروی پرفروش جهان بود. تسلا در سال ۲۰۲۲ تقریبا ۷۵۰ هزار از این مدل را به فروش رساند. سال گذشته مدل Y جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داد و احتمالا در سال ۲۰۲۳ به رتبه اول خواهد رسید.

مدل Y تنها تسلا در بین ۱۰ خودروی برتر جهان نبود. مدل ۳ همتای سدان آن جایگاه دهم را به خود اختصاص داد و نسبت به سال ۲۰۲۱ یک رتبه افت کرد، چون فروش آن تحت تاثیر محبوبیت مدل Y قرار گرفت.

در سال گذشته همچنین شاهد رشد چشمگیر تویوتا کرولا کراس بودیم که در ابتدا به عنوان خودرویی برای اقتصادهای نوظهور در نظر گرفته شد، اما سپس در بازارهای دیگر مانند چین، آمریکا و اخیرا اروپا عرضه شد. این مدل تاثیر زیادی روی فروش راو ۴ و کرولا داشت، چون از نظر ابعاد بین این دو قرار می‌گیرد.

۵ محصول تویوتا یعنی راو ۴ (اول)، کرولا (دوم)، کمری (پنجم)، هایلوکس (ششم) و کرولا کراس (هشتم) در بین ۱۰ خودروی پرفروش سال حضور داشتند. سایر رتبه‌ها در اختیار ۲ تسلای ذکرشده، هوندا CR-V (چهارم)، نیسان سنترا (هفتم) و فورد F-150 (نهم) قرار داشت.

علاوه بر این، BYD با سانگ پلاس در جایگاه سیزدهم درخشید. این مدل بالاتر از وولینگ هونگ گوانگ مینی، به محبوب‌ترین خودروی چینی سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. اکثر مدل‌های BYD رشد خوبی از خود نشان دادند.

هیوندای با دو نسخه بزرگ و استاندارد توسان عملکرد بسیار خوبی داشت و همین اتفاق برای پسرعموی آن یعنی کیا اسپورتیج نیز رخ داد.

تویوتا یاریس کراس نیز با کسب موفقیت در اروپا درخشید. MG بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از ZS را به فروش رساند که فروش بالایی در چندین بازار نوظهور داشت.

در میان ۱۰۰ خودروی پرفروش سال گذشته ۴۹ شاسی بلند، ۲۳ سدان، ۱۳ هاچ بک، ۹ پیکاپ، ۴ خودروی مینی، ۱ مینی ون و ۱ واگن حضور داشتند.

برندهای ژاپنی با ۳۵ مدل پیشتاز بودند و پس از آن‌ها برندهای کره‌ای با ۱۲ و برندهای چینی با ۱۰ مدل قرار گرفتند.

نکته قابل توجه در این فهرست حضور محصولات ایرانی است. کوییک در رتبه 70، پژو پارس در رده ۱۱۳، پژو ۲۰۶ هاچ بک در رده ۱۵۰، دنا در رده ۳۰۳، سمند سورن در رده ۳۱۰ و پژو ۲۰۶ صندوقدار در رده ۴۵۱ قرار داشتند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *