قطعات خودرو

حمله حافظان محیط‌ زیست به تایر شاسی‌ بلند ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو،  گروهی به نام «خاموش‌کنندگان تایر» یا «Tyre Extinguishers» مسئولیت این کار را برعهده‌ گرفته‌اند و در نامه‌ای به خبرگزاری‌های محلی مانند The Record اعلام کرده‌اند لاستیک‌های ۶۰ خودرو را در شب شنبه ۱۶جولای در منطقه واترلو خالی کرده‌اند. برای این کار آنها اشیایی را در نازل‌های هوا تایر قرار دادند که باعث می‌شد هوا خارج شود.

 

 

این گروه در توئیت‌هایی از این موضوع به‌عنوان «خلع سلاح» خودروهای شاسی‌بلند یاد می‌کنند.

 

 

در بروشورهایی که روی شیشه جلوی خودروها قرار گرفته است، به رانندگان هشدار می‌دهند خودروهای شاسی‌بلند به‌شکل جدی در تغییرات آب‌وهوایی نقش دارند.

 

 

این گروه که در بریتانیا مستقر است، به‌تازگی شروع به هجوم به آمریکای شمالی کرده و خودروهای شاسی‌بلند را در شهرهای بزرگی مانند نیویورک، شیکاگو و سانفرانسیسکو هدف قرار داده است.

 

 

اعضای گروه اجسام کوچکی مانند عدس یا تکه سنگریزه را زیر درپوش سوپاپ نازل تایر می‌چسبانند و اجازه می‌دهند هوا از تایر خارج شود. این گروه به تایرها صدمه نمی‌زنند.

 

 

در بروشور، این گروه به مالکان می‌گویند به‌رغم اینکه باد تایر آنها را خالی کرده‌اند اما آن‌ها احتمالا «در رفت‌وآمد بدون نیاز به مصرف سوخت‌های فسیلی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حمل‌ونقل عمومی» مشکلی نخواهند داشت. این عبارت به ۱۰زبان ترجمه‌شده است.

 

 

این گروه مسئولیت اقدامات مشابهی را در کشورهای دیگر همچون فرانسه، نیوزلند و سوئد برعهده‌گرفته است.

 

 

اساسا هدف «خاموش‌کنندگان تایر» این است که «داشتن دودیفرانسیل‌های عظیم آلاینده در مناطق شهری جهان غیرممکن باشد.»

 

 

این گروه همچنین وسایل نقلیه بزرگ را به دلیل خطر جدی که برای سایر استفاده‌کنندگان در جاده مانند عابرهای پیاده و دوچرخه‌سواران دارند، مورد هدف قرار می‌دهد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است