قطعات خودرو

خط تولید کمپرسور خودرو توسط شرکت سندن ایرانیان راه‌اندازی شد

شرکت سندن ایرانیان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در مراسمی شرکت سندن ایرانیان و با حضور مسئولان ارشد این شرکت و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، خط جدید تولید کمپرسور خودرو در شهر صنعتی البرز قزوین افتتاح شد.

 

 

این خط تولید با ظرفیت 600 هزار دستگاه کمپرسور در سال و اشتغال 500 نفر نیروی انسانی، با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده است. این شرکت تنها تولیدکننده کمپرسور و کولرگازی انواع خودرو در کشور است که سالانه بیش از 1.2 میلیون دستگاه انواع کولر و بخاری خودرو را تولید می‌کند. هم‌اکنون سندن ایرانیان 100 درصد نیاز خودروسازان کشور به کولر گازی و کمپرسور را تأمین می‌کند.

 

 

 

 

 

بومی‌سازی تولید کمپرسور تهویه مطبوع خودروهای داخلی

 

شاپور سامعی، مدیرعامل شرکت سندن ایرانیان اعلام کرد این خط تولید برای اولین‌بار در منطقه خاورمیانه راه‌اندازی شده و در سال اول 15 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ است. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 1404 به مبلغ قابل‌توجهی برسد.

 

 

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط تولید اسکرول الکتریکال در سال آینده خبر داد و گفت در زمینه تولید کمپرسور پیستونی متغیر، داخلی‌سازی 30 درصدی در سال نخست محقق خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که مجموعه سندن شامل 4 شرکت زیرمجموعه با همکاری 200 قطعه‌ساز است و فروش سالانه آن به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد. طی 25 سال گذشته نیز 175 میلیون دلار در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

 

 

این واحد تولیدی بیش از 70 درصد نیاز تهویه مطبوع خودروهای داخلی (شامل کولر و بخاری) را تأمین می‌کند. برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز تارا برقی و ریرا برقی نیز در دستور کار است.

 

 

خط تولید کمپرسور خودرو

 

مدیرعامل سندن ایرانیان با انتقاد گفت: در صورت تأمین ارز، امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی‌سازی بیشتر فراهم می‌شود. در حال حاضر تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات باید 28 درصد وام را مسدود کنند. همچنین محدودیت‌های ارزی برای تأمین ماشین‌آلات، مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

 

 

سامعی تأکید کرد مجموعه سندن بیش از 3 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد که 1,200 میلیارد تومان آن بابت تسویه طلب از خودروسازان، به صورت مسدود شده است.

 

 

 

 

 

بومی‌سازی تولید کمپرسور تهویه مطبوع خودروهای داخلی

 

پیش‌بینی می‌شود خط تولید دوم در تیر ماه سال آینده و پس از تخصیص ارز لازم، افتتاح شود.

 

به گفته سامعی، صنعت خودرو کشور نیازمند حمایت‌های جدی‌تری است تا بتواند ضمن ارتقای کیفیت محصولات، به داخلی‌سازی هرچه بیشتر قطعات و تأمین امنیت تولید بپردازد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *