قطعات خودرو

سوءاستفاده کردن خودروسازان از شعار «حمایت از تولید» می‌کنند

به گزارش قطعات خودرو احمد شریف فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به بحث‌های مطرح شده پیرامون کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و انتقادات نسبت به این امر، اظهار داشت: در تمام دنیا هر وسیله نقلیه ای که ساخته می‌شود، اصل اول در آن «ایمنی سرنشینان» است و تفاوتی هم نمی‌کند که این وسیله نقلیه زمینی، هوایی یا دریایی باشد.

وی افزود: علتی که موجب شده این اتفاق در کشور ما بیفتد و متاسفانه به این اصل بسیار مهم توجه نشود به طوری که اتومبیلی مثل پراید که ده‌ها در تمام دنیا از خط تولید حذف شده کماکان مشتری دارد و به یک ارابه مرگ متحرک برای شهروندان تبدیل شده، تنها «فضای غیر رقابتی» هست که برای خودروسازان ایرانی ایجاد شده است.

شریف با بیان اینکه خودروسازان به بهانه حمایت از تولید داخلی و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده می کنند، گفت:  در شرایطی که در تمام دنیا به دلیل بیماری کرونا رکود در تمام صنایع ایجاد شده و کارخانه‌های خودروسازی با التماس خودروهای خود را می‌فروشند، در کشور ما مردم باید مدت‌ها در صف همین خودروهای بی‌کیفیت بایستند و به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودرو بخرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر این فضا باز شود و فضای رقابتی از طریق ورود خودروسازی‌های سایر کشورها شکل بگیرد و یک تعرفه معقولی برای این خودروهای خارجی قرار دهند، خودروسازهای داخلی مجبور می شوند که کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

شریف افزود: با جان مردم نمی‌شود بازی کرد ولی ظاهراً برای برخی مسئولین جان شهروندان هیچ ارزشی ندارد و بارها شاهد بوده‌ایم که غیر از باز نشدن کیسه هوای خودروها اتوبوس‌ها نیز آتش گرفته‌اند و هیچ‌کدام از از اینها به نتیجه نرسیدند.

 وی ادامه داد: پلیس راهور و خودروسازان هر دو مسئول این امر هستند و پلیس راهور به عنوان نهاد ناظر می‌تواند اجازه شماره‌گذاری به این خودروها ندهد و از آن طرف هم خودروسازان پاسخگو نیستند و به راحتی از خودشان سلب مسئولیت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متاسفانه وسایل‌نقلیه ما از دنیا بسیار عقب است و در حالی که همه دنیا به خودروهای خودران و بدون راننده می‌رسند، ما هنوز اندر خم این هستیم که ایربگ خودروهای ما باز می‌شود یا خیر؛ و این بزرگ‌ترین مشکل ماست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *