رضا رضایی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای لاتین، اظهار کرد: خبر خوب این بود که کارخانه خودروسازی «ونیراتو» در ونزوئلا، پس از ۹ سال توسط سایپا دوباره راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر آن تولید و صادرات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو در مدت پنج سال و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گرفته است.

 

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن با اشاره به تولید پراید و سمند در این کشور از سوی ایرانی‌ها، تصریح کرد: بازار آمریکای لاتین از برخی جهات می‌تواند از دیگر بازارهای قطعه‌سازان ایرانی بهتر باشد، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.

 

رضایی در ادامه اظهار کرد: به طور قطع جایگاه آینده خودروسازی کشور بر پایه خودروهای درون‌سوز و احتراقی نخواهد بود و ناگزیر به رفتن به سمت برقی‌سازی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: آن‌طور که متخصصان عنوان می‌کنند، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۵درصد از خودروهای جهان برقی خواهد بود. عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن بیان کرد: امروز شاهدیم در آلمان که قلب خودروسازی اروپاست، شرکت تسلا صنعت خودروهای برقی را توسعه داده و با استقبال اروپایی‌ها نیز همراه شده است.