قطعات خودرو

خودروهایی که از سال آینده باید مالیات دهند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس بودجه سال 1403، هیئت های دولتی در شورای اسلامی، خودروهای سواری و وانت دو اتاق (اصیل و قانونی، نه دولتی) به ارزش بیش از سه میلیارد تومان سال آینده بیش از این مبلغ هر سال با نرخ 1 درصد مشمول مالیات می شوند.

با توجه به اینکه این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس رسید. در سال 1403، خودروهای بیش از سه میلیارد دومین مشمول مالیات خواهند شد.

 

با توجه به بند «د» توضیح 5 لایحه بودجه سال 1403 که مربوط به موضوع مالیات و مالیات بخشهای مختلف باز است، انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین (اتاق) و شماره انتظامی شخصی موجود است.  برای مالکان، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در صورتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 30 میلیارد ریال باشد سالانه یک درصد (1%) مالیات خودرو اخذ می شود.

 

بر اساس این تصمیم، مبنای محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از لایحه، قیمت روز خودرو است که توسط سازمان مالیاتی کشور تعیین می شود. سازمان مذکور موظف است بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهنمایی و رانندگی موضوع را به نحو مقتضی به افراد آسیب دیده گزارش و ارائه نماید که باید تا پایان خردادماه به صورت اینترنتی به سازمان مالیاتی کشور ارسال شود.

 

در بخش «ذ» این تبصره، میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد (موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۸۰) به مبلغ ۵۷ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان ۷۵ میلیون تومان تعیین خواهد ‌شد.

 

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی موظفند پس از بهمن ماه 1303 سالانه برای اطفال و افراد تحت تکفل زیر 18 سال خودروهای تحت کنترل خود مالیات پرداخت کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *