قطعات خودرو

خودروهای جدید نیسان کنترل خود را از دست می‌دهند!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، نقصی که باعث اختلال در کنترل فرمان می‌شود، بیش از ۲۰۰ هزار خودرو نیسان را تحت تاثیر قرار داده است؛ حالا مشکل دقیق خودروهای جدید نیسان چیست؟

 

بروز نواقص فنی خطرناک که حتی می‌توانند به قیمت جان راننده تمام شوند، موضوع جدیدی نیست. در جدیدترین مورد، خودروهای نیسان دچار مشکلی شده‌اند که نیسان به خاطر همان تصمیم به صدور فراخوانی بزرگ گرفته است. این مشکل فنی در سیستم تعلیق باعث می‌شود که راننده کنترل فرمان را از دست بدهد.

 

از دست رفتن کنترل فرمان، مشکل حیاتی خودروهای جدید نیسان

مشکل از دست رفتن کنترل فرمان در خودروهای جدید نیسان

 

این فراخوان ۲۳۶ هزار دستگاه از سدان نیسان سانترا بین مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در ایالات متحده را در بر می‌گیرد. بنا به گفته نیسان بر اساس گزارش‌های واصله، احتمال خم شدن و در نهایت شکستن میله رابط میان چرخ‌ها و فرمان وجود دارد. در صورتی که این میله خم شود یا حتی در بدترین حالت ممکن، بشکند، کنترل راننده روی فرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به زبان ساده، دیگر راننده نمی‌تواند فرمان را کنترل کند.

 

پیش از اینکه این نقص فنی باعث اختلال در سیستم فرمان خودرو شود، ابتدا ثبات فرمان از بین می‌رود یا راننده لرزش‌هایی را حس می‌کند. در مرحله‌های بعدی ممکن است میله رابط مذکور دچار خمیدگی و نهایتاً شکستگی شود. گفتنی است بخش قابل توجهی از همین خودروها که الان برایشان فراخوان صادر شده، پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ جهت رفع همین مشکل فرا خوانده شده بودند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *