قطعات خودرو

هوای ناپایدار بهاری در قیمت خودروهای داخلی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ قیمت خودرو طی ۲۰ روز گذشته در بازار داخل بیشترین فراز و فرود را تجربه کرده است. فراز و فرودی که طوفان قیمتی ایجاد و تمام محصولات داخلی، مونتاژ و وارداتی گذشته را در برگرفته است. در روزهای پایانی سال مشتریان به دنبال تهیه خودرو برای سفرهای نوروزی هستند، اما هر روز و شاید هر ساعت دسترسی به تامین و خرید خودرو برای مشتریان کم می شود. کاهشی که نه تنها قدرت خرید مشتریان بلکه به زودی نقدینگی خودروسازان را نیز به چالش می کشد. کارشناسان دلایل عدیده ای برای ایجاد این بحران در بازار خودرو مطرح کردند، مهم ترین آن عدم واردات، سو مدیریت و دولتی بودن این صنعت است. اما هرچه که باشد، ظاهرا علیرغم دستور جدی رئیس دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت صنعت خودرو، نباید انتظار کاهش قیمت یا ارزان سازی خودروهای داخلی را طی روزهای آینده داشت. در این گزارش نگاهی کوتاه به وضعیت قیمت خودروها خواهیم داشت.

هوای ناپایدار بهاری در قیمت خودروهای داخلی! | وزیر صمت و خودروسازان در روزهای پایانی سال چه می کنند؟

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار از ابتدای هفته جاری به بیشتر از ۳۳۲ میلیون تومان رسیده است

پژو ۲۰۶ صندوق دار چند؟
پژو ۲۰۶ صندوق دار طی روزهای گذشته در کانال قیمتی ۳۳۰ تا ۳۳۱ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد، اما از ابتدای هفته جاری قیمت این خودرو به بیشتر از ۳۳۲ میلیون تومان رسیده است. اگر گروه صنعتی ایران خودرو طی هفته جاری نیز بتواند تیراژ مناسبی به بازار از محصولات را عرضه کند، قیمت خودروهای داخلی احتمالا ۱ تا ۳ میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

هوای ناپایدار بهاری در قیمت خودروهای داخلی! | وزیر صمت و خودروسازان در روزهای پایانی سال چه می کنند؟

پژو ۲۰۷ دنده ای هاچ بک تا ابتدای اسفند ماه سال جاری بها ۳۶۵ میلیون تومانی داشت، این خودرو طی روزهای گذشته به قیمت ۳۶۷ میلیون تومان رسیده است

پژو ۲۰۷ دنده ای ۲ میلیون گران شد
معمولا افزایش قیمت در روزهای پایانی سال در بازار خودرو سبب می شود مشتریان انتخاب محصول را از خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک به گیربکس دستی تغییر دهند. پژو ۲۰۷ دنده ای هاچ بک یکی از محصولات پر طرفدار گروه صنعتی ایران خودرو در بازار است. پژو ۲۰۷ دنده ای هاچ بک تا ابتدای اسفند ماه سال جاری بها ۳۶۵ میلیون تومانی داشت، این خودرو طی روزهای گذشته به قیمت ۳۶۷ میلیون تومان رسیده است. فراز و فرود فراوان قیمتی این محصول نشان می دهد ایران خودرو در عرضه دچار ضعف است.

هوای ناپایدار بهاری در قیمت خودروهای داخلی! | وزیر صمت و خودروسازان در روزهای پایانی سال چه می کنند؟

سایناپلاس دنده ای طی روزهای گذشته بها ۲۱۷ میلیون تومانی در بازار داشت. اما اکنون بها این خودرو بیشتر از ۲۲۰ میلیون تومان در بازار است

ساینا گران شد
ساینا یکی از خودروهای داخلی پر فروش گروه خودروسازی سایپا است که نسبت شاهین محصول جدید این خودروساز بیشترین نوسان قیمتی را تجربه کرده است. سایناپلاس دنده ای طی روزهای گذشته بها ۲۱۷ میلیون تومانی در بازار داشت. اما اکنون بها این خودرو بیشتر از ۲۲۰ میلیون تومان در بازار است. افزایش قیمت این محصولات نشان می دهد که بازار هوشمندانه نسبت به افزایش و کاهش قیمت توسط دلالان واکنش نشان خواهد داد.

هوای ناپایدار بهاری در قیمت خودروهای داخلی! | وزیر صمت و خودروسازان در روزهای پایانی سال چه می کنند؟

تیبا هاچ بک پلاس طی روزهای گذشته بها ۲۰۵ میلیون تومانی داشت. اما اکنون قیمت آن به بیشتر از ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است

تیبا ۵ میلیون تومان رشد قیمت کرد
تیبا هاچ بک پلاس یکی از محصولات پر طرفدار گروه خودروسازی سایپا است که طی روزهای گذشته رشد قیمتی قابل توجهی داشته است. این خودرو طی روزهای گذشته بها ۲۰۵ میلیون تومانی داشت. اما اکنون قیمت آن به بیشتر از ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است. این افزایش بها نشان از افزایش تقاضا برای خرید این خودرو است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است