قطعات خودرو

خودروهای هیبریدی برندگان اصلی بازار خودرو در سال 2021

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپا نیوز، در مقایسه با خودروهای هیبریدی فروخته شده در بازار آمریکا در سال 2021 از خودروهای برقی بیشتر بود، حتی با این که اکثر خودروسازان دنیا خود را برای آینده آماده می کنند و همه برنامه های آنها روی خودروهای برقی متمرکز شده است.

به بیان دقیق تر، به گزارش رویترز به نقل از شرکت تحقیقاتی واردز اینتلیجنس Wards Intelligence در سال 2021 فروش خودروهای هیبریدی در بازار آمریکا به رقم 801,550 دستگاه رسید در حالی که تعداد فروش خودروهای برقی 434,879 دستگاه بود. فروش خودروهای هیبریدی در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 76 درصد رشد داشت و سهم آن از کل بازار خودروهای سبک در ایالات متحده 5 درصد بود. البته این نکته را هم باید تأکید کرد که فروش خودروهای برقی در سال 2021 نسبت به سال قبل 83 درصد رشد کرده است. در سال 2021 فقط 3 درصد از بازار خودروهای نوی فروخته شده متعلق به خودروهای برقی بود.

طبیعی است که در دوران گذار از بنزینی به برقی، خودروهای هیبریدی که تلفیقی از خودروهای بنزینی با برقی است، گزینه مناسبی برای خریداران خودرو باشد.

در بین سازندگان خودروهای هیبریدی، برنده این رقابت، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا بود که سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری آن روی خودروهای هیبریدی شبیه به پریوس و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق که در اصطلاح به آن پلاگین می گویند و همچنین خودروهای پیل سوختی که هیدروژن را به عنوان سوخت مصرف می کنند نتیجه داده است.

نکته جالب این است که در سال 2021 شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در خاک آمریکا بعد از 90 سال عنوان پرفروش ترین خودروساز آمریکا را از چنگ جنرال موتورز بیرون کشید.

تویوتا در سال 2021 با افزایش 73 درصدی موفق به فروش 583,697 دستگاه خودرو شد که بیشتر آنها مدل های هیبریدی بودند و 25 هزار دستگاه خودروی برقی بیشتر از جنرال موتورز به فروش رساند.

برت اسمیث Brett Smith مدیر فناوری در مرکز تحقیقات خودرو Center for Automotive Research در مصاحبه با رویترز گفت: «هیبریدها فناوری بسیار پیچیده ای هستند که عملکرد مصرف سوخت را به شدت بهینه می کنند و معضلات بزرگ فعلی خودروهای برقی را هم ندارند.»

در ماه سپتامبر تویوتا اعلام کرد که تا سال 2030 برای باتری های خودرو و فناوری هیبریدی 13.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند. وال استریت ژورنال هم گزارش کرده ست که تویوتا سرمایه گذاری سنگینی روی قواین محرکه هیبریدی از جمله فناوری های به کار رفته در خودروی پریوس و پیشاهنگ فناوری های هیبریدی دهه 1990 خود در نظر گرفته است.

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا هم در سال 2021 با رشد 67 درصدی نسبت به سال قبل موفق به فروش 107,060 دستگاه خودروی هیبریدی در بازار آمریکا شده است.

با این که رشد خرید خودروهای برقی در سال 2021 در مقایسه با خودروهای بنزینی چندان چشمگیر نبوده اما نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان در لاس وگاس آمریکا [که از 15 تا 18 دیماه برگزار شد] نشان داد هیجان در خصوص خودروهای برقی در حال افزایش است. هر سه خودروساز جنرال موتورز، فورد و استلانتیس [کمپانی حاصل از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن] سرمایه گذاری های بزرگی را در توسعه محصولات برقی آغاز کرده اند و به گفته ی مجله محلی دیترویت DBusiness تا پایان دهه [تا سال 2030] 40 تا 50 درصد از تولید سالانه آنها برقی، هیبریدی، هیدروژنی و پلاگین [هیبریدی قابل شارژ با پریز] خواهد بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است