قطعات خودرو

خودروهای چینی و هندی وارد می‌شوند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است زمینه واردات خودروهای چینی و هندی فراهم شده نمی‌تواند تاثیری در کیفی‌سازی و ایمن‌سازی خودروهای داخلی داشته باشد.

 

صدیف بدری، با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: یکسری از تلاطم‌ها در بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌های راهبردی اقتصادی بر‌می‌گردد اما بخشی از تلاطم‌ها به مدیریت بازار خودرو بازمی‌گردد. مدیریت بازار خودروی کشور شرایط مناسبی ندارد و این وضعیت نیز به دیروز یا امروز باز نمی‌گردد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رای اعتماد و زمان استیضاح وزیر صمت بحث نمایندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته‌اند.

 

 

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است زمینه ورود ماشین‌آلات چینی و هندی را فراهم می‌کند.

 

واردات این خودروها نمی‌تواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید مطابق قانون برای واردات خودرو اقدام کند و باید خودروهایی که دارای قیمت پایین و استاندارد بالا هستند وارد شوند تا بتواند بازار را تنظیم کند.

 

 

بدری در پایان تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم خودروهای داخلی از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیستند.

 

درست است که مدعی هستند استانداردهای داخلی را اخذ کرده‌اند، اما اکثر کارشناسان خبره خودروی داخل کشور روی کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد جدی دارند، وزارت صمت باید تمرکز جدی روی بازار خودرو داشته باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *