قطعات خودرو

خودروهای کارکرده‌ای که از صفرکیلومتر خود گران‌تر هستند!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این پدیدهٔ بسیار غیرمعمولی است اما دلیل آن ساده است. خودروسازان نمی‌توانند به‌اندازهٔ تقاضای بازار خودرو تولید کنند. به همین دلیل، ازآنجایی‌که می‌توان یک خودروی کارکرده را در عرض چند روز خرید اما تحویل یک خودروی نو بسته به نوع و مدل ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد، قیمت برخی خودروهای دست‌دوم از همتایان صفرکیلومتر بیشتر شده است.

طبق تحقیقات آی‌سی‌کارز (iSeeCars)، در حال حاضر قیمت خودروهای کارکرده در حد رکوردشکنی بالا رفته است و قیمت یک ماشین دست‌دوم یک سال کارکرده هم‌اکنون به‌طور میانگین ۱.۳ درصد بیشتر از همتای صفرکیلومتر خود است. بااین‌حال، قیمت نمونه‌های کارکردهٔ برخی از خودروهای محبوب بازار چندین هزار دلار از قیمت نمایندگی بیشتر شده است. این اطلاعات بر اساس قیمت فروش بیش از ۱.۵ میلیون خودروی نو و کارکرده که از ۱ ژانویهٔ ۲۰۲۲ تا ۳۱ ژانویهٔ ۲۰۲۲ در ایالات‌متحده فروخته شده‌اند به دست آمده است.

با توجه به نتایج بررسی آی‌سی‌کارز، مرسدس بنز G کلاس به پادشاه مطلق بازار خودروهای کارکردهٔ آمریکا تبدیل شده است زیرا قیمت یک G کلاس یک سال کارکرده ۳۵.۶ درصد یعنی بیش از ۶۲ هزار دلار از نمونهٔ صفرکیلومتر بیشتر است! پس از این هم شورلت کوروت با ۲۰.۲ درصد قیمت گران‌تر نسبت به نمونهٔ نو در جایگاه دوم قرار گرفته است. تسلا مدل ۳ با ۱۷.۸ درصد، فورد برانکو اسپرت با ۱۶.۴ درصد و شورلت تریل‌بلیزر با ۱۵.۶ درصد هم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. لیست کامل این خودروها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

رتبهخودرودرصد گران‌تر از نمونهٔ نوقیمت گران‌تر از نمونهٔ نو
۱مرسدس بنز G کلاس۳.۵۶ درصد۶۲,۷۰۵ دلار
۲شورلت کوروت۲۰.۲ درصد۱۶,۶۴۵ دلار
۳تسلا مدل ۳۱۷.۸ درصد۸,۳۰۰ دلار
۴فورد برانکو اسپرت۱۶.۴ درصد۵,۷۶۶ دلار
۵شورلت تریل‌بلیزر۱۵.۶ درصد۴,۲۷۰ دلار
۶تویوتا رافور هیبریدی۱۴.۸ درصد۵,۲۹۸ دلار
۷شورلت سابربن۱۲.۹ درصد۹,۱۰۶ دلار
۸تویوتا تاکوما۱۲.۲ درصد۴,۵۳۰ دلار
۹تویوتا C-HR۱۲.۲ درصد۳,۲۳۰ دلار
۱۰کیا تلوراید۱۲.۱ درصد۵,۵۵۲ دلار

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *