قطعات خودرو

خودروی تمام برقی با قابلیت شارژ با نور خورشید معرفی شد، خودروی Lightyear با قیمت 30 هزار یورو

خودرو بانک – این شرکت به جزئیات زیادی اشاره نکرد، اما تأیید کرد که این مدل در انواع بازارهای جهانی از جمله اروپا و ایالات‌ متحده عرضه خواهد شد. این مدل با قیمت اولیه ۳۰ هزار یورو (معادل ۳۴ هزار دلار) بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ خواهد بود.خودروی خورشیدی

احتمالاً به زودی اطلاعات بیشتری درباره این مدل جدید منتشر خواهد شد. لایتیر وان یک خودروی برقی مجهز به پنج متر مربع پنل‌های خورشیدی است. این به مالکان اجازه می‌دهد تا “ماه‌ها بدون شارژ” رانندگی کنند، چون این خودرو در ازای هر یک ساعت پارک بودن زیر نور خورشید می‌تواند انرژی لازم برای طی کردن مسافت حدوداً ۱۲ کیلومتری را به دست آورد. علاوه بر این، مدل وان با یک باتری کاملاً شارژشده محدوده پیمایش ۷۲۵ کیلومتری را طی خواهد کرد.

البته می‌دانیم که لایتیر ۲ باتری کوچکتری نسبت به وان خواهد داشت که دلیل قیمت پایین‌تر آن نیز همین است. باتری کوچکتر به معنای زمان شارژ کوتاه‌تر اما محدوده پیمایش کمتر است، اما لایت‌یر معتقد است که این مشکلی برای لایت‌یر ۲ ایجاد نمی‌کند، چون این مدل به لطف پنل‌های خورشیدی خودش نیازمند پنج برابر شارژ کمتر نسبت به خودروهای برقی معمولی است.

شرکت لیزینگ لیزپلن طی توافقی ۵۰۰۰ لایتیر ۲ را سفارش داده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *