قطعات خودرو

بهترین خودروی خانوادگی برقی کدام است؟ تسلا مدل Y در برابر رقبا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودور بانک، در یک ارزیابی جدید توسط Top Gear، مدل Y با چند خودروی هم‌ردیف در انگلستان مورد مقایسه قرار گرفته است. بهترین خودروی خانوادگی برقی کدام است؟ این خودروها عبارت‌اند از فولکس‌واگن ID.4، اشکودا انیاک، آئودی Q4 e-tron، هیوندای آیونیک 5، کیا EV6، پولستار 2، ولوو XC40 Recharge، فورد موستانگ Mach-E GT، بی ام و iX3 و جگوار I-Pace.

هدف این مقایسه، تعیین بهترین خودروی خانوادگی برقی بوده است. بنابراین وسایل نقلیه مذکور عمدتا بر اساس کاربردپذیری آن‌ها، مخصوصا میزان فضای ارائه‌شده برای مسافران و اثاثیه آن‌ها، مورد قضاوت قرار گرفته‌اند.

پس در همان ابتدای کار، چندین خودروی رقیب کنار گذاشته شده و تنها انیاک، آیونیک 5، پولستار 2 و موستانگ Mach-E در دسته باقی ماندند.

در مرحله دوم، پولستار 2 و آیونیک 5 نیز از رقابت حذف شدند. بنابراین فقط انیاک و Mach-E در مقابل تسلا مدل Y قرار گرفتند.

به عنوان یک نکته جالب، اشکودا از همان ابتدا به سبب داشتن کابین و صندوق عقب جادارتر و البته قیمت کمتر، دو همزاد پلتفرمی خود، یعنی فولکس‌واگن ID.4 و آئودی Q4 e-tron را از دور خارج کرد.

در واقع اشکودا انیاک ارزان‌ترین خودرو در دسته رقبای تسلا Model Y به حساب می‌آید که قیمت پایه آن در بازار انگلستان حدود 35 هزار پوند است. به بیان بهتر، انیاک حدود 20 هزار دلار ارزان‌تر از Tesla Model Y و حدود 5 هزار دلار ارزان‌تر از Mustang Mach-E است.

 

به ترتیب از راست به چپ، موستانگ مک-ای، اشکودا انیاک، تسلا مدل وای

 

در پایان، Top Gear انتخاب برنده رقابت بین تسلا مدل Y، اشکودا انیاک و موستانگ مک-ای را بر عهده مخاطب گذاشت، ولی واضح است که اشکودا Enyaq جام پیروزی را بالا می‌برد. این خودرو بسیار ارزان‌تر از تسلا بوده و در ضمن، کاربردپذیری بیشتری نسبت به فورد دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *