وی افزود: این عدم هماهنگی علاوه بر اینکه به اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو صدمه زده، اعتماد مردم نسبت به مسوولان و سیاستگذاران و نحوه سیاستگذاری در حوزه صنعت خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

به طور مثال در بحث قیمت‌گذاری خودرو یک روز نقش شورای رقابت پررنگ می‌شود و روز بعد از آن کمرنگ می‌شود؛ در بحث نحوه ثبت‌نام و واگذاری به همین ترتیب یک بار می‌گوییم ثبت‌نام‌ها باید در یک سامانه مرکزی صورت گیرد و زمان‌بندی قرعه‌کشی شود و چند ماه بعد با تغییر سازوکار واگذاری تصریح می‌شود که خودروسازان خودشان باید به شکل مستقیم اقدام به واگذاری خودرو کنند.

 

 

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد:‌ در مورد  واردات خودروهای کارکرده با وجود اینکه بیش از یک ماه بود که وزارت صمت آیین‌نامه آن را به هیات دولت ارسال کرده بود، اما این آیین‌نامه در کمیسیون اقتصادی دولت دست به دست می‌شد تا اینکه در روزهای اخیر بالاخره در هیات دولت به تصویب رسید.

 

 

البته خودروهای وارداتی نو هم که آیین‌نامه آن تدوین شده،‌ با این شکل و ترتیبی که در حال حاضر اجرا می‌شود و شاهد تزریق قطره‌چکانی خودرو به بازار هستیم،‌ بعید به نظر می‌رسد که نیاز بازار را پاسخ دهد.