قطعات خودرو

دانگ فنگ منگشی M-Terrain ، غول هزار اسب بخاری چینی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، دانگ فنگ منگشی M-Terrain به‌عنوان یک شاسی بلند آفرودی چینی معرفی شد. این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت 1000 اسب بخار بهره می‌برد. در ادامه با ویژگی‌های این خودرو آشنا خواهیم شد.

 

دانگ فنگ منگشی مدتی قبل در نمایشگاه خودرو چنگدو از یک خودرو مفهومی با نام M-Terrain پرده برداشت و به‌تازگی نیز نخستین تصاویر از مدل تولیدی آن را منتشر کرد.

 

طبق تصاویر منتشر شده، شاسی بلند آفرودی دانگ فنگ منگشی M-Terrain به نسخه کانسپت خود شباهت زیادی دارد؛ اما طراحان با استفاده از تغییراتی، آن را برای جاده‌ها نیز به گزینه مناسبی تبدیل کردند.

 

در نمای جلوی منگشی M-Terrain شاهد سپری بزرگ و تهاجمی هستیم که علاوه بر ایجاد نمای جذاب، باعث می‌شود این خودرو بتواند به‌آسانی از موانع عبور کرده و از شیب‌های تند بالا برود. از سایر ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به جلوپنجره مشکی‌رنگ چندضلعی، تریم برنزی در اطراف جلوپنجره و مه‌شکن‌ها، صفحه محافظ زیرین و چراغ‌هایی با طراحی متفاوت به همراه دی‌لایت‌ها اشاره کرد.

دانگ فنگ منگشی M-Terrain

طراحان با استفاده از خطوط تیز مانند هیوندای توسان، پله‌های بزرگ و لولاهای بزرگ درها توانستند در بخش کناری نیز نمای خشنی را به‌وجود بیاورند. ضمن این‌که استفاده از رینگ‌های نقره‌ای و مشکی باعث شده این شاسی بلند آفرودی چینی به هامر EV شبیه شود. البته فرم کلی این خودرو به تویوتا FJ کروزر نیز شباهت دارد.

دانگ فنگ منگشی M-Terrain

از ویژگی‌های طراحی عقب می‌توان به سپر تهاجمی مانند جلو، چراغ‌های جذاب با طرح صلیب و کاوری با طرح چرخ زاپاس اشاره کرد. دانگ فنگ منگشی هنوز لیست کامل مشخصات نسخه تولیدی شاسی بلند M-Terrain را منتشر نکرده است. البته طبق اطلاعاتی که قبلا از این خودرو منتشر شده می‌توان انتظار داشت این خودرو در مدل‌های تمام برقی و هیبریدی روانه بازار شود.

شاسی بلند آفرودی

مدل اول این خودرو به ۴ موتور برقی و پکیج باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار را به تولید برساند. ضمن این‌که برد حرکتی آن نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. نسخه‌ی با برد بیشتر این خودرو نیز به باتری‌های کوچک‌تر ۶۵.۹ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود، اما یک پیشرانه بنزینی کوچک به عنوان ژنراتور برای آن در نظر گرفته شده که باعث خواهد شد برد کلی آن به ۸۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است