در همین راستا رئیس سازمان حمایت با ارسال اطلاعیه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها، خواستار رفع مسدودی حساب‌های وکالتی مردم شده است. فرهید‌زاده، معاون وزیر صمت، در این نامه خطاب ۲۸ مدیرعامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل به مبلغ یکصدمیلیون تومان به نام این سازمان شد.

 

در نامه حسین فرهید‌زاده آمده است: با عنایت به انجام دومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه و اتمام اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل، حسب تصمیمات متخذه مقرر شد کلیه بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به مبلغ یکصد میلیون تومان به نام این سازمان، اقدام لازم را انجام دهند.

 

 

در ادامه این نامه آمده است: لذا مستدعی است ضمن تسریع در رفع مسدودی حساب متقاضیان مذکور از تاریخ ۲۴/ ۳/ ۱۴۰۲، دستور فرمایید نسبت به ابلاغ و اطلاع‌رسانی موضوع به کلیه شعب مرتبط اقدام و نتایج به این سازمان منعکس شود.

 

بدیهی است برداشت مبالغ مذکور به منزله انصراف و حذف اولویت نبوده و چنانچه متقاضیان در سایر طرح‌های فروش خودرو شرکت نکنند، در مهلت مقرر و بر اساس اولویت‌بندی اعلامی و فرآیندهای مربوطه، می‌‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.