قطعات خودرو

بومی‌سازی “درزگیر عایق صوت” خودرو برای نخستین بار در ایران

به گزارش  قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ “درزگیر عایق صوت” دستاورد جدید نخبگان داخلی است که با هدف کاهش آلودگی صوتی درون خودروها با استفاده از فناوری نانو بومی‌ شده است.

حضور این نانوذرات باعث شده است که افت صوت به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند که با توجه به محل نصب این قطعات در خودرو باعث خواهد شد که این محصول ویژگی رقابتی به نسبت سایر محصولات مشابه خارجی داشته باشد.

درزگیرهای عایق صوت برای نخستین بار در غرب آسیا در ایران بومی‌سازی شده است و افزایش کیفیت خودروهای داخلی را ممکن ساخته است. ایران چهارمین کشور در دنیا است که امکان تولید این قطعات پلیمری را داریم که قابلیت اکسپنش تا 1400 تا 1500 درصد را دارند.

تلاش نخبگان داخلی در صنعت خودروسازی فقط به تولید درزگیرهای عایق صوت محدود نشده و محصولات دیگر نیز براساس نیاز صنعت خودروسازی تجاری‌سازی شده است که از جمله آنها تقویت‌کننده‌های بدنه خودرو است که کاربرد آن در صنعت خودرو است. یکی دیگر از محصولات این شرکت که با استفاده از تکنولوژی نانو خواص استحکام کششی و برشی آن افزایش یافته، عایق‌های برپایه بوتیل‌رابر است.

استفاده از فناوری نانو در حوزه‌های مختلف براساس سند توسعه فناوری نانو در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته و تا افق 1404 فروش محصولات این حوزه به 50 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. در صورت سرمایه‌گذاری بر روی این محصول باارزش که دانش فنی آن توسط نخبگان ایرانی بومی‌سازی شده است امکان صادرات و ارزآوری فراهم خواهد شد که تلاش بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نهادها و سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است