قطعات خودرو

درگ موستانگ GT و Mach-E با حضور افتخاری فورد اکسپلورر!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در این درگ، یک موستانگ Mach-E پایه به مصاف موستانگ GT با ۴۳۵ اسب بخار قدرت می‌رود و سپس در برابر اکسپلورر ۳۶۵ اسب بخاری قرار می‌گیرد.

 

وقتی حرف از درگ خودروی الکتریکی با بنزینی می‌شود، معمولاً نام تسلا را خواهیم دید اما در این ویدئو شاهد رقابتی تمام فوردی هستیم. در اینجا ابتدا کراس‌اوور الکتریکی موستانگ Mach-E به مصاف یک موستانگ GT می‌رود و سپس در برابر یک اکسپلورر قرار می‌گیرد.

 

مشخص نیست Mach-E حاضر در این درگ از چه نسخه‌ای است زیرا هیچ جا در عنوان یا توضیحات ویدئو به این موضوع اشاره‌ای نشده است اما با قضاوت از روی رینگ‌های خودرو که ۱۸ اینچی خاکستری آلومینیومی هستند، به نظر می‌رسد نسخهٔ پایه باشد. بااین‌حال، نمی‌دانیم این موستانگ الکتریکی محرک عقب است یا چهارچرخ محرک.

نسخهٔ محرک عقب Mach-E با پکیج باطری استاندارد ۲۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۳۱۱ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. نسخهٔ محرک عقب برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۶.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

 

با این اوصاف، بیایید ببینیم دو خودروی بنزینی حاضر در این ویدئو در برابر کراس‌اوور الکتریکی فورد چه عملکردی دارند. ابتدا موستانگ GT با یک موتور ۵ لیتری V8 زیر کاپوت به میدان می‌آید.

 

ازآنجایی‌که موستانگ حاضر در این درگ نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت است، این موتور ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که این رقم پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۷ به ۴۶۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد.

موستانگ GT ظرف حدود ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حداقل روی کاغذ بسیار سریع‌تر از Mach-E است. مشخصات فنی خودروی بعدی یعنی فورد اکسپلورری که شبیه ماشین پلیس به نظر می‌رسد هم نامعلوم است ولی بازهم اگر به رینگ‌ها توجه کنیم، به نظر می‌رسد این یک اکسپلورر اسپرت مدل ۲۰۱۳ باشد که به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز است.

 

این موتور اکوبوست با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

اما اعداد روی کاغذ یک چیز هستند و واقعیت پیست درگ چیز دیگری؛ بنابراین، ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید آیا Mach-E می‌تواند حریف رقبای بنزینی قوی‌تر خود شود یا خیر.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *