قطعات خودرو

در آستانه پایان عصر خودروهای احتراق داخلی، کدام دوره خودروسازی نوآورانه‌تر بود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، فراری دوست دارد بگوید که بهترین خودروی آن‌ها همان است که پس از مدل قبلی خواهند ساخت. این برند همچنان قصد دارد تا چند سال آينده تولید خودروهای احتراق داخلی جذابش را ادامه دهد، در حالی که همزمان خودروهای برقی را معرفی می‌کند که جانشین مدل‌های بنزینی خواهند شد. و بدون شک فراری‌های آینده سریع‌تر، ایمن‌تر، مقرون به صرفه‌تر و راحت‌تر از خودروهای کنونی خواهند بود.

اگرچه خودروهای فعلی نسبت به مدل‌های قدیمی پیشرفته‌تر هستند، اما آن خودروهای قدیمی هم نسبت به پیشینیان خود پیشرفته بودند. مثلاً تولید ۲۴ هزار خودرو توسط تویوتا بدون استفاده از فرآیند تولید انبوه که هنری فورد معرفی کرد را تصور کنید.

و یا سعی کنید به افرادی که در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ زندگی می‌کردند بگویید که اولین خودروهای جدید پس از جنگ در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰ با طراحی بدنه جذاب، گلگیرهای یکپارچه، ترمزهای هیدرولیک، استارت‌های دکمه‌ای، رادیوهای داخلی، جعبه‌دنده خودکار و سیستم تهویه سفینه‌های فضایی چرخدار نبودند، و آن‌ها فکر می‌کنند شما دیوانه شده‌اید.

اگر یک آمریکایی هستید که در اواخر دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ زندگی کرده‌اید و مراحل گذار خودروها از توان ۱۵۰ اسب‌بخار به سه برابر آن را به چشم خود دیده‌اید، می‌توانید ادعا کنید که آن دهه بهترین دوران برای صنعت خودروسازی بوده است.

یا شاید فکر کنید که دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بهترین دوره از نظر نوآوری در این صنعت بوده است. بازار خودروهای آمریکایی پس از سال‌ها رکود سرانجام رونق پیدا کرد، ترمزهای ضدقفل و کیسه‌های هوا میزان ایمنی خودروها را افزایش دادند، و سیستم‌های رانندگی دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک به رانندگان عادی اجازه دادند تا بی‌دردسر از عملکرد عالی خودروهایی مثل پورشه ۹۵۹ و نیسان اسکای‌لاین GT-R لذت ببرند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است