قطعات خودرو

دنا پلاس دستی EFP از آذرماه در بازار، دنا پلاس با امکانات و تجهیزات جدید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مدیر پروژه بهسازی محصولات پلتفرم خانواده دنا از عرضه دنا پلاس دستی مجهز به موتور EF7P و گیربکس 6 سرعته در آذرماه سال جاری خبر داد.

 

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت که این محصول دارای 85 استاندارد ایمنی و زیست‌محیطی جدید از جمله سنسور نور و باران، سیستم راهنمای تعویض دنده، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها و توسعه سیستم‌های کنترل پایداری و محافظت از عابر پیاده است که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در زمینه افزایش ایمنی و کاهش آلایندگی در این محصول نسبت به نسل‌های قبلی است.

 

وی تصریح کرد دنا پلاس دستی جدید با هدف توسعه محصول دنا و بهبود مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، افزایش توان و گشتاور موتور و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی طراحی و تولید شده است. در این مدل نسبت به مدل مبنا، موتور EF7P از خانواده موتورهای ملی و گیربکس 6 سرعته مکانیکی جایگزین شده است.

 

دنا پلاس دستی EFP از آذرماه در بازار

 

پیشرانه EFP توربوشارژ به صورت چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ و قادر به تولید قدرتی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور آن نیز ۲۴۰ نیوتن متر است.

 

از مزایای گیربکس 6 سرعته می‌توان به کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعت‌های بالا، بهبود قابل توجه کیفیت رانندگی و کاهش فشار وارده بر موتور در سرعت‌های زیاد که منجر به افزایش عمر مفید آن می‌شود، اشاره کرد. فرمان برقی، برف‌پاک‌کن حساس به باران، اکسل عقب دیسکی و قفل‌های یکپارچه نیز از دیگر ویژگی‌های جدید این محصول به شمار می‌روند.

 

قفل‌های یکپارچه با هدف ارتقای کیفیت، بهبود سیستم ضد سرقت، کاهش صدای ناشی از باز و بسته شدن درب‌ها، کاهش نیروی لازم برای باز کردن درب‌ها از طریق دستگیره و همچنین جلوگیری از یخ زدگی و اختلال در عملکرد قفل‌ها در دماهای زیر صفر درجه طراحی و تعبیه شده‌اند.

 

به گفته مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو، تولید انبوه دنا پلاس دستی بهسازی شده از اواسط آذرماه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود با توجه به بهبود قابل توجه کیفیت، افزایش ایمنی و استانداردهای زیست‌محیطی و همچنین قیمت مناسب، این محصول جدید مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *