قطعات خودرو

دولت برای رفع خسارت های وارده به تولیدکنندگان چاره اندیشی کند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن ، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: در شرایط کنونی و با سرمای شدید حاکم بر هوای کشور، شاهد قطعی برق و گاز صنایع به نفع خدمات رسانی به بخش خانگی هستیم و امیدواریم دولت برای رفع خسارت های وارده به تولیدکنندگان چاره اندیشی کند.

 

«رضا رضایی»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی خودروی کشور افزود: امروزه هر بنگاه اقتصادی برای پیشرفت، برنامه های توسعه ای و حرکت رو به جلو نیازمند ملزومات و زیرساخت هایی است.

 

وی بیان داشت: ما قطعه سازان نیز باید بتوانیم قطعات را با استاندارد کیفی، کمی و قیمتی مد نظر خودروسازان در اختیارشان قرار دهیم، اما اگر به هر دلیل زیرساخت ها فراهم نباشد، قطعا در خروجی کارمان تاثیر منفی خواهد داشت.

 

 

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن یادآور شد: در سال های گذشته شاهد قطعی برق صنایع در تابستان و قطعی گاز در زمستان بودیم، اما این روزها و با برودت شدید هوای کشور، در برخی موارد و استان ها شاهد قطعی هر دو زیرساخت اساسی هستیم که گاها خسارت های جبران ناپذیری به واحدها وارد می کند.

 

 

وی با اشاره به برخی خسارت های سخت افزاری قطعه سازان، گفت: قطعی برق و گاز سبب می شود آغاز به کار مجدد کوره ها حداقل ۶ ساعت به طول بیانجامد، ضمن اینکه مواد داخل آنها باید به ضایعات برود.

 

رضایی تصریح کرد: محدودیت هایی که امروز در تامین برق و گاز شاهد هستیم، به طور قطع ناشی از کم کاری‌هایی در ادوار و دولت های گذشته است و از دولتمردان باید پرسید چطور از سال‌های گذشته فکری برای این موارد نکرده اند؟

 

 

وی بیان داشت: این قطعی ها سبب کاهش فعالیت های تولیدی، خوابیدن خطوط و بیکار شدن کارگران شرکت های قطعه‌سازی برای سومین هفته متوالی شده است و با توجه به همکاری حدود ۶۰۰ قطعه ساز با خودروسازان کشور، نتیجه آن خود را در کمبود تحویل قطعات به خودروسازان و در ادامه کاهش تیراژ تولید خودرو نشان خواهد داد.

 

 

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن به برنامه تولید ماهانه ۷۲ هزار دستگاهی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سه ماه پایانی امسال اشاره کرد، اما گفت:‌ به نظر می رسد با مشکلات یاد شده، شاهد تحقق این اعداد و ارقام نباشیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دولت تمرکز خود را بر تامین نیاز گاز بخش خانگی و تامین رفاه آحاد جامعه گذاشته، تصریح کرد: صنایع نیز فعلا چاره دیگری ندارند و ما نیز باید در این زمینه با دولت همراه باشیم، اما در عین حال امیدواریم برای رفع دغدغه‌ها و خسارت های تولیدکنندگان و بنگاه ها چاره اندیشی شود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است