قطعات خودرو

راه‌اندازي داروخانه‌های اتومبیل در چشم‌انداز «صنایع خودرویی دوستان»

حسن بنی‌انسان كه در كار توزیع و پخش قطعات یدکی خودرو است، به خبرنگار قطعات خودرو گفت: برنامه آينده ما اين است كه وقتی کسی قطعه‌اي می‌خواهد، سبد کالای ما آنقدر گسترده باشد که مشتری جواب «نه» از ما نشنود.
او ادامه داد: مي‌خواهيم نماینده‌هاي ما در شهرها و استان‌ها، داروخانه اتومبیل داشته باشند و مشتری هر نیازي كه دارد از ما دریافت کند. چشم‌انداز ما این است که در آینده با راه‌اندازی این داروخانه‌های اتومبیل، سهم بیشتری از بازار کسب کنیم و جزو سه برند اول در حوزه توزیع قطعات خودرو در بازار شویم.
وي افزود: اکنون ما در جایگاه ششم یا هفتم هستیم و تلاش می‌کنیم در آینده جزو سه برند اول باشیم.
مدیرعامل برند صنایع خودرویی «دوستان» درباره سابقه و فعاليت‌هايش توضيح داد: ما از سال ۱۳۷۶ تا کنون در کار قطعات خودرو هستیم. قطعات ما خط تولید ماشین‌های ایران‌خودرو و سایپا را پشتیبانی می‌کنند. کارخانه‌هایی هستند که قطعات OEM را تولید می‌کنند. ما آن قطعات را از کارخانه‌ها می‌گیریم و در بسته‌بندی برند خودمان، یعنی صنایع خودرويي «دوستان» در بازار پخش می‌کنیم.
او درباره مشكلاتي كه در سال‌هاي اخير با آن مواجه شده‌اند، گفت: از وقتی کرونا به كشور آمد، مشکلی به ما اضافه شد و تعطیلی زیادی در کارها ایجاد شد.
وي با بيان اين‌كه ما از کارخانه‌های خرید می‌کنیم که در ایران درجه یک هستند و ماشین‌های صفر با قطعات آن‌ها تولید می‌شوند، ادامه داد: قطعاتی که ما مي‌خريم در سال‌های اخیر مشکل کیفیت نداشته‌اند. اما از نظر تیراژ گاهی افت داشته‌اند که یکی از دلایل آن کرونا بوده است.
بنی‌انسان اضافه كرد: ما برای حل مشكل کمبود قطعات رايزنی می‌کنیم و سفارش‌های خود را جلوتر ثبت می‌کنیم. مثلاً حالا سفارش دوماه بعد را گذاشته‌ایم تا طبق برنامه تولید کنند و به ما بدهند.
او درباره رقابت در بازار قطعات يدكي خودرو نيز گفت: شرکت‌های دیگر، همکاران ما هستند. البته رقابت‌مان بر سر گرفتن بازار سر جای خودش است و هر کدام تلاش می‌کنیم سهم بیشتری از بازار بگیریم.
وي در پاسخ به اين‌كه آيا به‌شكل اینترنتی نيز فروش داريد؟ گفت: امسال احتمالاً بخش فروش اینترنتی را راه‌اندازي مي‌كنيم. به‌دلیل کرونا و این‌که رفت‌وآمدها كم شده است، بیشتر مشتری‌ها از خانه خرید می‌کنند. بازار هم در آینده به سمت فروش اینترنتی خواهد رفت.
مدیرعامل برند صنایع خودرویی دوستان درباره وجود اجناس قاچاق در بازار لوازم يدكي خودرو نيز گفت: اين‌گونه اجناس در بازار بسیار زیاد وجود دارد. یک زمانی جنس‌های درجه ۳ و ۴ چینی را به کشور وارد می‌کردند. حالا سیاست‌ها قدري تغییر کرده است و کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند اجازه ورود به کشور را ندارند و اين باعث شده است، آن قطعات بی‌کیفیت به کشور وارد نشوند.
او در اين‌باره افزود: در داخل كشور، انواع تولیدات را داریم؛ کارخانه‌هایی هستند که در سطح بالا کار می‌کنند. از سوي ديگر، کارخانه‌های کوچکی هم هستند که تولیدات خود را به بازار می‌دهند. سطح کیفی اين‌ها با یکدیگر خیلی تفاوت دارد.
بنی‌انسان اظهار كرد: اكنون همه‌چیز به سمت رسمی شدن می‌رود و در نتیجه، حاشیه سود پایین آمده است. همچنين کارخانه‌های تولیدکننده با برند خودشان وارد بازار می‌شوند که این موضوع، مسائلی را پیش می‌آورد.
وي درباره خصوصی‌سازی نيز گفت: در كشور ما خصوصی‌سازی واقعی انجام نمی‌شود. همین شرایط باعث ايجاد رانت و دیگر مسائل می‌شود. اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود، مي‌‌تواند بی‌کاری را از بین ببرد. اما حالا هر کسی یک باندی درست کرده است. اسم این‌ها خصوصی است، ولی در واقع خصولتی هستند. در حالي كه در خصوصی‌سازی واقعی باید معلوم شود که درآمد چیست و هزینه چیست.
اين عضو اتحادیه لوازم يدكي خودرو درباره عملكرد اتحاديه، توضيح داد: روابط ما با اتحادیه تا کنون خوب بوده است. پيشنهادم به آن‌ها این است که بیشتر هوای صنف را داشته باشند. بیشتر با اعضای صنف در ارتباط باشند و ببینند مشکلات این صنف چیست. این موضوع مقداری در اتحادیه کم‌رنگ است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است