قطعات خودرو

رشد توليد و مهار تورم در صنعت موتورسيکلت منوط به کنترل قيمت مواد اوليه است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکنندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران رشد توليد و مهار تورم در صنعت موتورسيکلت را در گرو کنترل قيمت مواد اوليه دانست.

 

مصطفي صفرخاني، رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکنندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران اظهار داشت: توليدکنندگان قطعات در صنعت موتورسيکلت براي مهار تورم و رشد توليد در سال جاري نيازمند کنترل قيمت مواد اوليه از سوي شرکت هاي توليد کننده مواد اوليه که اغلب دولتي هستند خواهند بود.

 

وي تصريح کرد: متاسفانه توليدکنندگان مواد اوليه ملزومات مورد نياز خود را با ريال خريداري کرده و بر اساس نرخ دلار به فروش مي رسانند و اين چرخه نامتوازن قيمت محصول نهايي را افزايش مي دهد.

 

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکنندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران با بيان اينکه توزيع کنندگان مواد اوليه با تامين به موقع مواد اوليه مي توانند به مهار تورم و رشد توليد قطعات موتورسيکلت در سال جاري کمک کنند، تاکيد کرد: توليد کنندگان قطعات موتورسيکلت به عنوان توليد کننده بخش خصوصي در صورت تامين مواد اوليه با قيمت مناسب قادر به کنترل تورم و رشد توليد خواهند بود؛ چراکه وقتي مواد اوليه براي توليد کننده فراهم باشد براي تبديل آن به محصول نهايي مشکلي وجود نخواهد داشت.

 

صفرخاني اخذ ماليات هاي بالا از توليدکنندگان را مانعي براي رشد توليد عنوان و بيان کرد: دولت با دريافت ماليات هاي گزاف کمر توليدکنندگان را شکسته و باعث شده توليد دست به عصا راه برود.

 

وي بر لزوم معافيت هاي مالياتي بيشتر براي توليدکنندگان قطعات در مقايسه با توليدکنندگان مواد اوليه تاکيد کرد و گفت: با توجه به نقش مهم توليدکنندگان قطعات در اشتغال زايي صنعت موتورسيکلت دولت مي بايست از طريق ارايه بسته هاي حمايتي به توليدکنندگان به رشد و توسعه در صنعت موتورسيکلت کمک کند.

 

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکنندگان دوچرخه و موتور سيکلت تهران در پايان خاطرنشان کرد: همچنين کنترل قيمت مواد اوليه و ارايه مشوق و بسته هاي حمايتي به توليدکنندگان از سوي دولت به رشد بهره وري در صنعت موتور سيکلت کمک خواهد کرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *