قطعات خودرو

رشد تولید خودرو

رشد تولید خودرو، بنا بر گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٣ درصد است؛ به طوری که در نیمه نخست امسال ۶۴۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

بنا بر  گزارش منتشر شده از سوی وزارت صمت، در ۶ماهه ابتدایی سال قبل ۵۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودروی متنوع در کشور تولید شد که این آمار در ۶ ماه نخست امسال به ۶۴۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه  تولید خودروی متنوع رسیده است.

بنا بر  این گزارش، فقط در شهریور ماه امسال ۸۹ هزار و ۵۴ دستگاه خودروی سواری در  شرکتهای  دولتی و خصوصی در کشور تولید شد؛ این آمار در قیاس با بازه زمانی مشابه سال قبل که دارای تولید ۸۶ هزار و ۴۵۱ دستگاه خودروی سواری بود؛ نشانگر رشد ۳ درصدی تولید خودرو در این ماه است.

مطابق این گزارش، در نیمه نخست امسال ۵۴۵ هزار و ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری در شرکتهای خصوصی و دولتی تولید شده است که این رقم در ۶ماهه نخست سال گذشته ۴۵۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو بود و قیاس این آمارها نشانگر این است که تولید خودروی سواری ۱۹ درصد رشد داشته است.

بنا بر آمار  در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودروی ناقص، کامل شد که در مقایسه با خودروهای تکمیلی نیمه نخست سال ۱۴۰۱، میزان رشد تولید حدود ۲.۱ درصد شده است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *