قطعات خودرو

رنو و جیلی برای تولید قوای محرکه جدید درون‌سوز و هیبریدی همکاری می‌کنند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پس از امضای توافق اولیه، گروه رنو و جیلی به‌صورت رسمی همکاری با یکدیگر را برای توسعه قوای محرکه درون‌سوز و هیبریدی جدید اعلام کردند. این دو خودروساز فرانسوی و چینی سهم مساوی ۵۰ درصدی از یک شرکت تازه تأسیس را خواهند داشت. این شرکت جدید به عنوان تأمین‌کننده مستقل قوای محرکه و قطعات آن‌ها انجام‌وظیفه خواهد کرد.

کمپانی موردبحث در ابتدا تولید و تأمین نسل بعدی قوای محرکه هیبریدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی را بر عهده خواهد داشت اما در آینده شاهد گسترش فعالیت‌های آن و ارائه خدمات به سایر شرکت‌ها نیز خواهیم بود. شرکت جدید رنو و جیلی تکنولوژی‌های بدون آلایندگی را نیز در ۵ مرکز تحقیق و توسعه جهانی ارائه خواهد کرد.

 

 

بر اساس توافق بین دو شرکت یاد شده، کمپانی تازه تأسیس حدود ۱۹ هزار نفر را استخدام خواهد کرد و در کل ۱۷ کارخانه تولید قوای محرکه در ۳ کشور خواهد داشت.

 

 

این برنامه‌های اولیه نشان دهنده تولید بیش از ۵ میلیون پیشرانه درون‌سوز، هیبریدی و پلاگین هیبریدی و همچنین گیربکس است. این پیشرانه‌ها به بیش از ۱۳۰ کشور جهان صادر خواهند شد.

 

 

نهایتاً گفته می‌شود شرکت مشترک رنو و جیلی می‌تواند تا ۸۰ درصد بازار پیشرانه‌های درون‌سوز جهانی را در اختیار گیرد. لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو می‌گوید:

از آنجایی که گروه رنو به دنبال تسریع در کسب سهم بیشتر از زنجیره تأمین خودرویی جدید در دنیاست بنابراین از توافق با جیلی برای ادامه توسعه قوای محرکه درون‌سوز و هیبریدی خرسندیم. این تکنولوژی‌ها همچنان سهم مهمی از زنجیره تأمین صنعت خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

جیلی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است و سهام کنترل کننده خودروسازان متنوعی از جمله ولوو، لوتوس، پولستار، پروتون، لینک اند کو، زیکر و ژئومتری را در اختیار دارد. اخیراً این شرکت در استون مارتین لاگوندا نیز سرمایه‌گذاری کرده است. توافق جدید رنو و جیلی در سال ۲۰۲۳ کاملاً نهایی خواهد شد و انتظار می‌رود جزئیات بیشتری از آن نیز در ماه‌های آتی منتشر شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است